تمدید مهلت ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در سامانه "سناد"

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تمدید مهلت ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در سامانه "سناد" تا ۱۵ دی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی رایگان دوره پیش‌دبستانی در استان، گفت : مهلت ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی برای ثبت نام در این طرح برای ثبت نام در سامانه سناد تا پایان آذر ماه بود که به دلیل ثبت نام نکردن تعداد زیادی از نوآموزان استان این مهلت تا ۱۵ دی ماه تمدید شد.

او با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت‌نام نشده‌های استان مربوط به نوآموزان پیش‌دبستانی ساکن شهر کرمانشاه است،گفت : نوآموزان پیش‌دبستانی شهر کرمانشاه که تاکنون در مدارس ثبت نام نشده‌اند، لازم است هرچه سریعتر فرم پیش‌ثبت‌نام را برای ثبت‌نام در سامانه سناد تکمیل کنند، در غیراینصورت برای ثبت نام در پایه اول و انجام فرآیند سنجش سلامت با مشکل مواجه خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به الزامی بودن گذراندن دوره پیش دبستانی برای ورود به مدارس در پایه اول تحصیلی، افزود: ارائه گواهی‌نامه پایان دوره پیش‌دبستانی برای ثبت نام نوآموزان در پایه اول در سال آینده ضروری است.

او با اشاره به اینکه نوآموزان پیش دبستانی که پیش از این در مدارس و در سامانه سناد ثبت‌نام شده‌اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند، افزود: خانواده‌هایی که نوآموزان پنج تا شش ساله (متولدین نیمه دوم سال ۹۳ و نیمه اول سال ۹۴) دارند و تاکنون موفق به ثبت نام آن‌ها در مراکز پیش دبستانی نشده‌اند، باید هرچه سریعتر برای ثبت نام مجازی فرزندان خود در مدارس اقدام کنند.

فضلی با بیان اینکه خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به لینک https://digiform.ir/kshpsr فرآیند ثبت نام نوآموزان پیش‌دبستانی را انجام دهند تا پس از احراز هویت و تکمیل فرآیند ثبت‌نام، از سوی مدارس با آن‌ها تماس گرفته شود، ادامه داد: خانواده‌هایی هم که دسترسی به فضای مجازی ندارند، می‌توانند از طریق مراجعه به ادارات آموزش و پرورش فرآیند ثبت نام فرزندان پیش دبستانی خود را انجام دهند.

او گفت: پس از ثبت‌نام، نوآموزان پیش دبستانی از طریق فضای مجازی به شبکه شاد متصل شده و آموزش‌ها را دریافت خواهند کرد، در صورت تمایل می‌توانند نسبت به تهیه بسته‌های آموزشی دست‌ورزی به صورت کاغذی و یا الکترونیکی به صورت اختیاری از طریق مدارس اقدام کنند.

فضلی گفت: پیش‌بینی می‌شد امسال ۳۲ هزار نوآموز پیش دبستانی در سامانه سناد ثبت نام شوند که تاکنون حدود ۱۶ هزار نوآموز پیش دبستانی در مدارس استان و سامانه سناد ثبت نام شده اند که حدود پنج هزار نفر آن‌ها از طریق فضای مجازی ثبت نام شده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار