آزمایش دارویی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در انگلستان

دانشمندان انگلیسی برای کسانی که از دریافت واکسن محروم مانده اند، داروی جدیدی را آزمایش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در انگلیس دانشمندان برای افرادی که واکسن کرونا نزده اند در حال آزمایش یک نوع داروی جدید مبتنی بر آنتی بادی هستند.

در این کشور که واکسیناسیون عمومی شروع شده نوع جدید از ویروس کرونا کشف شده و نسبت به نسخه قبلی خود ۷۰ درصد قابلیت انتقال بیشتری دارد. این ویروس جهش یافته در دانشمندان نگرانی زیادی ایجاد کرده و باعث شده به دنبال دارویی باشند که در مقابله با کرونا بسیار موثر باشد.

این دارو قرار است جایگزینی شود برای کسانی که ممکن است با تاخیر زیاد به واکسن کرونا دسترسی پیدا می‌کنند و از مردم در مقابل ویروس کرونا حفظ کند. توزیع این دارو به صورت اضطراری کمک مناسبی برای جلوگیری از گسترش ویروس کروناست.

دانشمندان انگلیسی از دانشگاه کالج لندن و بیمارستان‌های سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر به عنوان بخشی از این آزمایش، این دارو را به ۱۰ نفر تزریق کرده‌اند. هدف آن‌ها تزریق دارو و آزمایش آن روی ۱۱۵۰ نفر در سطح جهان است. شرکت کنندگان در این آزمایش دو دوز متوالی از این دارو را دریافت کردند.

دانشمندان امیدوارند این دارو بتواند به مدت شش ماه تا یک سال از ابتلای فرد به بیماری جلوگیری کند.

دانشمندان کالج لندن همچنین  آزمایش بالینی دوم را آغاز کرده‌اند تا استفاده از این آنتی‌بادی را برای افرادی که ممکن است نتوانند از واکسن بهره‌مند شوند، مانند بیمارانی با سیستم ایمنی ضعیف یا کسانی که بیشتر در معرض خطر عفونت با کووید ۱۹ هستند، بررسی کنند.

این داروی به نام AZD7472 توسط دانشگاه کالج لندن و شرکت آسترازنکا تولید شده است.

پل هانتر، استاد پزشکی در دانشگاه انگلستان شرقی و متخصص بیماری‌های عفونی، گفت: این درمان جدید می‌تواند جان هزاران انسان را نجات دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار