اینترنت 5G نتوانست بازار گوشی های هوشمند را نجات دهد

با شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن در اقتصاد، بازار فروش گوشی های هوشمند با افت نا امید کننده ای در سال ۲۰۲۰ مواجه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در ابتدای سال ۲۰۲۰ تحلیلگران معتقد بودند با معرفی اینترنت همراه نسل پنجم کاربران باری دیگر به خرید گوشی‌های هوشمند ترغیب می‌شوند و فروش این دستگاه‌ها رشد دوباره‌ای به خود خواهد دید. با این وجود با شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن بازار‌های اقتصادی می‌توان گفت حتی عرضه گوشی‌های 5G و ارائه این فناوری فوق‌العاده نیز نتوانست بازار گوشی‌های هوشمند را متحول کند.

فروش گوشی‌های هوشمند طی سه ماه اخیر ۵.۷ درصد نسبت به زمان مشابه‌ در سال گذشته کاهش داشت. این در حالی است که دو فصل ابتدایی سال ۲۰۲۰ با افت ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته خود مواجه بود. با وجود آن که می‌توان علت اصلی افت فروش گوشی‌های هوشمند را ویروس کرونا خواند اما مسائل دیگری نیز در پدید آمدن این شرایط تاثیرگذار بوده‌اند.


بیشتر بخوانید


علت افت چشمگیر فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰

علت افت چشمگیر فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰

بر اساس گفته‌های تحلیلگران دنیای تلفن‌های همراه، از دلایل اصلی افت فروش گوشی‌های هوشمند می‌توان به افزایش قیمت شگفت‌آور پرچمداران و رشد کیفیت گوشی‌های میان‌رده اشاره کرد. همان‌طور که مشخص است گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های سرشناس اکنون قیمتی بالغ بر هزار دلار دارند و همچنین گوشی‌های میان‌رده ماندگاری قابل توجه‌ای را به خریداران خود ارائه می‌دهند. این امر باعث می‌شود که میزان تمایل به خرید گوشی‌های هوشمند کاهش پیدا کند.

در حالی که سال ۲۰۲۰ برای شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند بسیار امیدوار کننده نبود اما انتظار می‌رود با پایان شیوع ویروس کرونا و کاهش تاثیر آن در بازار سال ۲۰۲۱ بازار گوشی‌ها باری دیگر رشد کند. در حالی که اینترنت نسل پنجم نتوانست جلوی افت فروش گوشی‌ها را بگیرد اما این مسئله توانست از میزان کاهش فروش مورد نظر کم کند. همچنین با توجه به فروش اولیه گوشی‌های هوشمند 5G شرکت اپل به نظر می‌آید این فناوری در حال توسعه بازار تلفن‌های همراه است. پیش بینی می‌شود بازار گوشی‌های هوشمند در اواسط سال ۲۰۲۱ باری دیگر به حالت عادی و رو به رشد خود برگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۰۹:۵۷ ۰۷ دی ۱۳۹۹
هزار دلار برای ما زیاده نه اونها
آخرین اخبار