معاون عمرانی استاندار تهران؛

برخورد با سازمان هایی که بعد از ساعت اداری موتورخانه های خود را خاموش نمی کنند

چراغعلی درباره استفاده از سوخت مازوت و گاز توسط کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها توضیحاتی داد.

عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استفاده کارخانه ها و نیروگاه ها از سوخت مازوت ،اظهار کرد: در کمیته آلودگی هوا مقرر شد تا با همکاری شرکت گاز، گاز این کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها تامین شود. این موضوع را پیگیری می‌کنیم و جلساتی هم در این باره با سازمان محیط زیست خواهیم داشت که اشتغال و فعالیت این کارخانه‌ها دچار مشکل نشود و هم بحث آلودگی که کارخانجات ایجاد می‌کنند را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست برای جلوگیری از آلایندگی کارخانه‌هایی که در غرب تهران هستند را نسبت به شرق تهران در اولویت قرار داده که اولویت استانداری هم همین خواهد بود، ولی شرق تهران نیز قطعا مد نظر خواهد بود.

چراغعلی افزود: در بحث پدافند غیرعامل و محیط زیست این تکلیف به کارخانه‌ها داده شده که باید دوگانه سوز باشند و اگر کارخانه‌ای به این سمت حرکت نکند از سیاست‌ها تمرد کرده است. مطابق اطلاعاتی که دارم اکثر کارخانه‌ها این قابلیت را دارند و در جلسه‌ای که امروز خواهیم داشت، درباره آن‌هایی که این قابلیت را ندارند برنامه‌ای اجرا خواهیم کرد.

معاون استاندار تهران تصریح کرد: تقریبا ۸۰ درصد از گاز مصرفی متعلق به ساختمان‌های مسکونی است که اگر این ۸۰ درصد یک درجه حرارت مصرفی خود را کمتر کنند، میزان مازادی که از محل مصرف می‌ماند، مصرف گاز کارخانه‌های اطراف را بر طرف می‌کند. خوشبختانه از روز گذشته با برخورد و نظارتی که بر ادارات و سازمان‌های دولتی برای تعطیلی موتورخانه‌ها و خاموش کردن آن‌ها بعد از ساعت اداری شده، این اقدام موثر بوده و چند مورد تخلف نیز اتفاق افتاده است که با دستور استاندار با آن دستگاه‌ها برخورد شد.

وی افزود: امیدوارم در روز‌های سختی که در بحث آلایندگی هوا پیش رو داریم، با این تمهیدات در کوتاه مدت از این بحران عبور کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار