ربات‌های چرخ‌دار شرکت Boston Dynamic چگونه کار می کنند؟

ربات‌‌های LEGGED که به تازگی معرفی شده اند همانند انسان‌هایی هستند که کفش‌های چرخ‌دار اسکیت برپای دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هیچ کس به طور دقیق از زمان دقیق اختراع چرخ و اولین باری که انسان چرخ را در وسایل نقلیه به کار برد اطلاع ندارد، اما این اختراع بشر نقش به سزایی در زندگی ما پیدا کرده است.

با پیشرفت تکنولوژی هر روز یک خبر از اختراعات و خلاقیت‌های جدید در زمینه وسایل چرخ‌دار به گوش ما می‌رسد. ترکیب توانایی چرخش سریع و توانایی پای انسان برای انطباق با تغییرات سطح زمین، منجر به تولید مجموعه متنوعی از ربات‌های چرخ‌دار شد که می‌تواند به افراد هنگام راه رفتن و حمل وسایل کمک کند.

در یک مصاحبه که با مارکو بژلونیک، یکی از محققان ETH زوریخ، انجام  شد درباره پیشرفت یکی از تیم‌های تحقیقاتی این مرکز به روی این گونه ربات‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت. برای بسیاری از ما اولین دیدار با رباتی که دارای پاهای مفصلی و چرخ‌های چرخشی بود، مربوط به زمانی است که فیلم‌های پروژه بوستون پویا برای نمایش به اشتراک گذاشته شده بود. با انجام حرکات مختلف روی زمین‌های مختلف و انجام پرش‌های گاه‌به‌گاه ورزشکاری توسط ربات‌ها هیاهوی زیادی در محافل رباتیک ایجاد شد، اما وقتی هندل به عنوان یک کالای تجاری معرفی شد، همه در مورد کاربرد آن سوال می‌کردند. این ربات برای انباردارها مفید هستند؛ برای کف انبارها که کاملا مسطح است از چابکی و سرعت این ربات‌ها استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید


شرکت Boston Dynamic معمولا در مورد جزئیات مربوط به توسعه رباتیک خود و اطلاعات مربوط به پروژه‌های خود محتاط است و آن‌ها را منتشر نمی‌کند، بنابراین ممکن است ما هرگز از جزئیات این ربات مطلع نشویم؛ اما آن‌چه که آن‌ها به طور قطع به دست آوردند این است که پیشرفت‌های بسیار خوبی در این زمینه داشتند. برخی از این یادگیری مهارت‌ها حتی برای انسان‌ها نیز سخت و عجیب است که باعث آسیب به انسان‌ها می‌شود. در حالت کلی مشکلات بسیاری برای استفاده و راه‌اندازی اینگونه ربات‌ها وجود دارد. ایجاد یک جریان ثابت برای تعیین سختی مسیر و نوع حرکت ربات از سختی‌های کار با این ربات‌ها است.

از نگاه دیگر کاربردهای جذاب و شکل ظاهری جالب آن‌ها کمک‌های زیادی به انسان‌ها در انجام کارها می‌کند. این ربات‌ها الهام گرفته از پروژه‌های مختلف همین شرکت LEGO به نام ۲۸ سروو هستند، با این تفاوت که در مدل قبلی حرکت چرخ و پای آن‌ها به طور خودکار انجام نمی‌شد. همانطور که الگوریتم‌های کنترل در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی ربات در سراسر جهان بررسی می‌شود، اطمینان داریم که ربات‌های چرخدار به عنوان یک پروژه عملی مطرح می‌شوند و می‌توانند به تولید انبوه برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار