آمریکا موفق به کنترل هواپیمای جنگی خود با هوش مصنوعی شد

ارتش آمریکا در آخرین مانور خود توانست از هوش مصنوعی در شبیه ساز پرواز یک هواپیمای جنگی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروی‌هایی آمریکا مدت بسیار طولانی است که در حال کار روی پروژه راندن هواپیمای جنگنده با استفاده از هوش مصنوعی و بدون حضور خلبان است. بر اساس اطلاعات منتشر شده نیروی هوایی آمریکا در ۱۵ دسامبر و در طی یک مانور هوش مصنوعی را به عنوان خلبان هواپیمای جنگی جاسوسی U-2 انتخاب کرد؛ این اولین باری است که هوش مصنوعی به طور مستقیم یک دستگاه نظامی را کنترل می‌کند و این موضوع یک موفقیت در صنعت نظامی آمریکا است.

هوش مصنوعی استفاده شده در این هواپیما از نوع ARTUμ بوده که در موارد بسیار سطح بالا مانند استفاده در بازی شطرنج از آن استفاده می‌شد و در مانور اخیر آمریکا توانست به طور کامل حمله موشکی شبیه سازی شده به یک پایگاه را در اختیار بگیر و حتی زمان حدودی برای از بین بردن موشک‌های موجود در آن پایگاه را نیز اعلام کرد.

کنترل هواپیمای جنگی با هوش مصنوعی

نحوه کنترل هواپیما با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی استفاده شده در این هواپیمای جنگی هواپیما را از زمین بلند نکرد اما تعیین کرد که بهترین زمان برای پرواز و صعود هواپیما چه زمانی بود علاوه بر هوش مصنوعی در مراحل شبیه سازی توانست به طور دقیق روی کنترل هواپیما مسلط باشد و در مواقع ضروری جهت حرکت هواپیما را تغییر دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده نیروی هوایی آمریکا حدود یک ماه مشغول آموزش به این هوش مصنوعی بود تا بتواند به طور کامل روی پرواز مسلط باشد.

از طرفی هم نباید فراموش کرد که قرار نیست به این زودی از هوش مصنوعی برای اهداف نظامی یا کنترل هواپیمای جنگی استفاده کرد و این موضوع صرفا در مرحله آزمایش و مشخص شدن ایرادات موجود در آن قرار دارد. با این حال باید منتظر بود و دیدی فرایند استفاده از هوش مصنوعی در موارد نظامی تا زمانی به طول خواهد انجامید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار