خرم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رشد ۳۵ هزار تنی تولید گوشت قرمز توسط عشایر طی ۵ سال

مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک از افزایش ۳۰ تا ۳۵ هزار تنی تولید گوشت قرمز توسط عشایر طی ۵ سال اخیر خبر داد.

فضل خرم در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز طی ۵ سال اخیر خبر داد و گفت: با اجرای زنجیره تولید، میزان تولید طی ۵ سال اخیر از ۱۶۵ هزار تن به ۱۹۵ هزار تن رسیده است.

او افزود: علی رغم افزایش ۳۰ تا ۳۵ هزار تنی تولید گوشت قرمز، اما بهره‌وری در مصرف خوراک دام ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش و درآمد جامعه عشایر افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


خرم با بیان اینکه عمده درآمد عشایر مبتنی بر دام است، گفت: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که عشایر سایر فعالیت‌ها را در کنار درآمد دام داشته باشد. به عنوان مثال در ارتباط با پشم قرارداد را صنعتی کردیم که پس از چینش ریسندگی انجام شود.

اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز امری مهم در امنیت غذایی کشور

مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک ادامه داد: در کنار فعالیت دام و فرآورده‌های آن، بحث گردشگری، صنایع دستی، پرورش زنبور عسل، مرغ بومی و سایر تولیدات عشایر بازار مصرف مشخص کردیم که با این وجود انتظار می‌رود وابستگی معاش عشایر از ۱۰۰ درصد که به دام وابسته است به ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش یابد.

فضل در پایان تصریح کرد: عشایر با در اختیار داشتن ۲۴ میلیون راس دام و تولید حدود ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز در سال، ۲۵ درصد گوشت مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند که به عنوان جمعیت تولیدکننده و نقش آفرین در امنیت غذایی بخش مهمی از دام و مواد پروتئینی و لبنی مورد نیاز را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: گوشت قرمز ، خوراک دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار