پیشرفت ۹۰ درصدی احداث ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی خلخال

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی خلخال با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا می‌باشد.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: با توجه به حجم عظیم سرمایه گذاری‌های صورت گرفته و وجود صنایع تاثیر گذار در شهرک‌های صنعتی، آمادگی در مقابل حوادث و صیانت از این سرمایه‌های ملی از اهمیت بسزایی در حفظ تولید و اشتغال کشور برخوردار است.

او اظهار داشت: یکی ضروریات آمادگی در مقابل سوانح آتش سوزی، احداث ایستگاه‌های آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی است که بدین منظور تاکنون ۴ ایستگاه آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی استان احداث و به مرحله بهره برداری رسیده و احداث ایستگاه‌های آتش نشانی شهرک صنعتی خلخال و گرمی نیز در دست اجرا می‌باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل پیشرفت فیزیکی ایستگاه آتش نشانی خلخال را در حدود ۹۰ درصد برشمرد و افزود: با پایان احداث ساختمان آتش نشانی این شهرک، نسبت به خرید خودروی آتش نشانی و ادوات مربوطه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام خواهد شد.

اهلی مجموع اعتبارات تخصیص یافته برای این ایستگاه را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: در جهت بهره مندی هرچه بهتر از امکانات این ایستگاه و پس از بهره برداری و تجهیز آن، راهبری این ایستگاه به شرکت خدماتی شهرک صنعتی خلخال که متشکلی از واحد‌های تولیدی همان شهرک هستند واگذار خواهد شد.

او هدف از ساخت و احداث این ایستگاه‌ها را کاهش زمان رسیدن به محل حادثه و ارتقاء ایمنی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین صیانت از جان و مال واحد‌های تولیدی برشمرد و افزود: پیشگیری از وقوع حوادث در شهرک‌های صنعتی یکی از اهداف مهم ماست که در صورت وقوع حادثه و آتش‌سوزی باید حضور در محل حادثه را به حداقل زمان ممکن کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تجهیزات و ماشین آلات به کار گرفته شده در این ایستگاه‌ها را مطابق با نیاز هر منطقه و بر اساس استاندارد‌های لازم برشمرد و گفت: این شرکت با هدف شناسایی کانون‌های پرخطر، جلوگیری از خطرات و خسارات محتمل و توجه جدی به اقدامات پیشگیرانه، اقدام به تهیه توصیه نامه و شناسنامه و لیست نقاط ضعف برای واحد‌های صنعتی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مربوطه نموده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.