در صحن علنی خوانده شد؛

سؤال از وزیر اقتصاد؛ چرا موضوع هفت تپه را سیاسی کرده‌اید؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس سؤال دو تن از نمایندگان را از وزیر اقتصاد و امور دارایی خواند.

سؤال از وزیر اقتصاد؛ چرا موضوع هفت تپه را سیاسی کرده‌اید؟به گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، سید مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (سه‌شنبه، ۹ دی) سؤال دو تن از نمایندگان را از وزیر اقتصاد و امور دارایی خواند.

در متن این سؤال آمده است: «در مورد واگذاری کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و خصوصی سازی آن، طبق گزارش تحقیق و تفحص دیوان محاسبات، و نظر سایر نهادهای نظارتی، هم در نحوه واگذاری، هم در بحث صلاحیت فرد و هم در بحث  عدم نظارت پسینی، تخلفات جدی صورت پذیرفته است و سازمان خصوصی سازی طبق اذعان خودش، مبحث بالا را قبول دارد، اما هیچ‌گونه اقدامی انجام نمی‌دهد. و از سوی دیگر، مقامات دولتی همچون آقایان آشنا، جهانگیری و واعظی با اظهارنظرهای کاملا غیرواقعی، غیرکارشناسی  و سیاسی، قصد فرافکنی در این موضوع را داشته‌اند.

اولاً چرا موضوع هفت تپه را سیاسی کرده‌اید؟ و ثانیاً چرا سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد در موضوع خلع ید از مالک فاقد اهلیت شرکت هفت تپه استنکاف کرده و رأی دیوان محاسبات را نادیده گرفته و خلع ید را انجام نمی‌دهد؟»

طغیانی در ادامه بیان کرد: در اجرای ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق در جلسه رسمی مورخ ۶/ ۸/ ۱۳۹۹ کمیسیون با حضور ۱۶ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده سؤال‌کننده و وزیر مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌شود.

او افزود: چند گزارش تحقیق و تفحص و سوال برای موضوع خصوصی‌سازی مطرح شده که کمیسیون اقتصادی هم موضع رسمی داشته است. پیرو ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری‌ها شروع شد و مجلس یازدهم به اصل واگذاری و اصل خصوصی سازی پیرو ابلاغیه رهبر انقلاب پایبند است و به هیچ وجه، در برخورد با متخلفان رانت‌ها و فسادهای این حوزه کوتاه نخواهد آمد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: البته در بحث واگذاری نباید اطمینان را از بخش خصوصی بگیریم. یعنی این اتفاق راه رفتن روی لبه تیغ است و نه فساد و رانت باید باشد  و نه بی‌اعتمادی به وجود بیاید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار