مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

امروز واکسن کرونا بر روی ۳ داوطلب واجد شرایط تزریق می‌شود

حسینی گفت: تعداد داوطلبان براساس جدول زمان بندی است که سازمان غذا و دارو اعلام کرده، امروز بر روی ۳ داوطلب تزریق صورت می گیرد.

حامد حسینی  مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکسن کرونای ایرانی که امروز فاز اول تست بالینی آن در حال انجام است، اظهار کرد: این مطالعه بر روی ۵۶ داوطلب که واجد شرایط هستند انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از تزریق واکسن یک هفته در خدمت داوطلبان هستیم، افزود: چندین بار خونگیری انجام می‌شود تا تضمین کیفیت و ایمنی محصول ثابت شود. بیشترین دغدغه ما پروفایل ایمنی داوطلبان است، ۲۸ روز وضعیت داوطلب پیگیری می‌شود و امیدواریم در طول مطالعه ۲ ماه بتوانیم به نتایج خوبی برسیم.

حسینی  گفت: بعد از بررسی اولیه اطلاعات به سازمان غذا و دارو داده خواهد شد امیدواریم در این دو ماه با رعایت کلیه استاندار‌دها بتوانیم اجازه این سازمان را دریافت و وارد فاز‌های بعدی شویم و محصولی ایمن و اثربخش را در اختیار مردم قرار دهیم.

 مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: تعداد داوطلبان براساس جدول زمان بندی است که سازمان غذا و دارو اعلام کرده است،  روز اول بر روی ۳ داوطلب تزریق صورت می گیرد و بعد از چندین روز اطلاعات را به کمیته ایمنی ارسال میکنیم بعد از دریافت تاییده اجازه ورود به مرحله بعد داریم.

وی با اشاره به اینکه انتظار ما این است که کمتر از ۲ ماه نتیجه را اعلام کنیم، افزود: وظیفه ذاتی پژوهشگران این است که تا زمانی که امیدی به محصول نداشته باشند آزمایش را انجام ندهند، اما به این واکسن خوش بین هستیم دلیل بر این نیست که عجولانه تصمیم بگیریم.

حسینی خاطرنشان کرد: این واکسن یک اطمینان برای جامعه علمی است که زبان خود را دارد، مسئله بعدی اعتماد عمومی است، مردم ما با توجه به سابقه‌ای که از واکسن‌های ایرانی دارند، احساس میکنیم اعتماد عمومی جلب خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار