شکایت تعمیرکار لپ تاپی که توئیتر از او به عنوان هکر نام برد

تعمیرکار لپ تاپی که توئیتر او را به عنوان هکر معرفی کرده بود از این شرکت شکایت و درخواست ۵۰۰ میلیون دلار غرامت کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک صاحب مغازه تعمیر کامپیوتر از توئیتر به دلیل افترا شکایت کرده و ادعا می‌کند که این شرکت او را به دروغ یک هکر معرفی کرده است.

جان پل مک آیزاک صاحب فروشگاه تعمیر لپ تاپ‌های اپل است. گزارش شده که در ماه اکتبر لپ تاپ هانتر، پسر جو بایدن برای تعمیر به فروشگاه مک (Mac Shop) سپرده شده و ادعا شده ایمیل‌ها و تصاویری که در آن ذخیره شده بود از هارد دیسک کپی و منتشر شده است. پس از اینکه بحث بر سر منبع این خبر بالا گرفت، فیسبوک و توئیتر هر دو دسترسی به این مقاله را محدود کردند و توئیتر برای توضیح این موضوع به ممنوعیت ارسال موارد هک شده اشاره کرد. مک ادعا می‌کند که توئیتر به طور خاص این تصمیم را گرفته است تا اعلام کند که او یک هکر است.


بیشتر بخوانید


برخلاف بسیاری از شکایات علیه شبکه‌های اجتماعی، مک آیزاک شکایت نکرده که توئیتر محتوا را حذف کرده و همچنین ادعا نمی‌کند که افراد دیگر از طریق توئیتر بدنامش کرده اند. دلیل او این است که توئیتر گفت گزارش نیویورک پست بر اساس مطالب هک شده است و با پخش بیشتر آن، به مخاطب القا می‌شود که او یک هکر است.

توئیتر هک کردن را شامل دستیابی به اسناد بدون مجوز می‌داند و از فرد خاصی به عنوان هکر نام نبرده است. نیویورک پست گفت که شواهد خود را به طور غیر مستقیم از طریق وکیل ترامپ، وادی جولیانی، گرفته که مک این گزارشات را به او داده است. برخی از منتقدان این روزنامه گمان می‌کردند که عوامل ضد اطلاعات روسیه اقدام به فرستادن ایمیل برای هک کرده بودند و در این موضوع مک آیزاک را مقصر نمی‌دانند.

در این شکایت چندین بررسی منفی تجاری وجود دارد که از Mac Isaac انتقاد می‌کنند، اما مشخص نیست که چرا Twitter باید در قبال آن بررسی‌ها مسئول شناخته شود. توئیتر همچنین یک روز بعد اعلام کرد که گزارش نیویورک پست سیاست موارد هک شده را نقض نمی‌کند.

با این وجود مک آیزاک ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان غرامت از توئیتر درخواست کرده، ولی این شرکت هنوز پاسخی نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار