شبکه تجاری کشاورزی ایران رونمایی شد

شبکه تجاری کشاورزی ایران با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و مهدی عیسی‌زاده رئیس کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفائی و طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور از نسخه آزمایشی شبکه تجاری شبکه تجاری کشاورزی ایران (اگرینیتو) رونمایی شد.

همزمان با افتتاحیه مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران و انعقاد تفاهم‌نامه خط اعتباری ۲۳۰ میلیارد تومانی برای شرکت‌های دانش بنیان و مراکز نوآوری بخش تعاون از پروژه فعال شتابدهنده تخصصی بخش کشاورزی (IBC) با عنوان شبکه تجاری کشاورزی ایران رونمایی شود.

شتابدهنده تخصصی کشاورزی IBC، که در قالب تعاونی فعالیت می‌کند، ماهیتی مدیریتی و تسهیل گری داشته و به عنوان هاب نوآوری تجارت الکترونیک در صنعت کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

از جمله مهم‌ترین اهداف این شتابدهنده تخصصی ایجاد بانک‌های اطلاعاتی مورد نیاز و راه اندازی سامانه جامع مرکز شتابدهی با رویکرد کشاورزی تعاون محور، منتورینگ، کوچینگ و تیمآپ حرفه‌ای هسته‌های نوآور فعال در حوزه کشاورزی و تعاون، تدوین استراتژی داشته‌های فکری و دارایی‌های نامشهود، برندینگ و سایر حقوق مالکیت فکری در صنعت کشاورزی، همکاری با تعاونی‌ها و اصناف برای پیاده سازی جمع سپاری funding Crowd مالی در حوزه‌های کشاورزی بوده و تلاش می‌کند ضمن همکاری با سایر مراکز نوآوری و شتابدهنده‌ها برای هم افزایی و فعالیت‌های مشترک و راه اندازی و راهبری اتاق فکر نخبگانی در حوزه تعاون و کشاورزی (استارتاپ استودیو) اقدام کند.

گفتنی است، با توجه به بازار بیش از ۷۰ میلیارد دلاری محصولات کشاورزی کشور، شبکه تجاری کشاورزی ایران توسط این شتابدهنده تخصصی ایجاد و راه اندازی شده است تا با ایجاد بستری مطلوب، شرایط تجاری را برای فعالان این بازار تسهیل کرده و ارزش آفرینی بیشتری ایجاد کند. این شبکه تجاری با ایجاد پلتفرم خرید و فروش محصولات، خدمات و نهاده‌های کشاورزی، زمینه را برای حذف واسطه‌ها و تسهیل در خرید و فروش محصولات و خدمات کشاورزی بدون واسطه ایجاد کرده است.

استارت آپ پلتفرم محور اگرینیتو (شبکه تجاری کشاورزی ایران) شبکه‌ای از مدیران، صادرکنندگان، تولیدکنندگان، اصناف و متخصصان زنجیره ارزش محصولات کشاورزی بوده و نسخه آزمایشی آن در آدرس agrinito.com در دسترس علاقمندان است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار