مادورو: کلمبیا در تدارک حمله به واحد‌های نظامی ونزوئلاست

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد کلمبیا تحرکاتی را برای حمله علیه ارگان‌های نظامی این کشور در سر دارد.

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری راشاتودی، رئیس جمهور ونزوئلا می‌گوید کلمبیا در تدارک حمله علیه واحد‌های نظامی این کشور در روز‌های آینده است.

نیکولاس مادورو در مراسمی با حضور نیرو‌های مسلح ونزوئلا اعلام کرد مزدوران آموزش دیده تحت حمایت مالی ایوان دوکه، برای انجام حملاتی در اواخر سال جاری یا در آغاز سال ۲۰۲۱ آماده می‌شوند. رئیس جمهور ونزوئلا با توجه به چنین تحرکاتی از سوی کلمبیا دستوری برای حفاظت ۲۴ ساعته از مکان‌های نظامی صادر کرد.

مادورو همچنین از نیرو‌های مسلح ونزوئلا خواست تا اطلاعات کامل تحرکات کلمبیا را گردآوری کرده و از آن‌ها خواست با هزاران چشم و گوش از واحد‌های نظامی، پادگان‌ها و ناو‌های این کشور حفاظت کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا پیش از این نیز فاش کرد که آمادگی‌هایی برای ترور او در روز انتخابات پارلمانی که این کشور در تاریخ ششم دسامبر در حال برگزاری آن بود، جریان داشته است. مادورو گفت از مقر رسمی رئیس جمهوری در کاخ نارینو، «ایوان دوکه» رئیس جمهور کلمبیا در طرح ترور من در روز انتخابات مشارکت داشت. این مطلبی درست است و اقدامات پیشگیرانه مناسب اتخاذ شد.

در اواخر سپتامبر رئیس جمهور کلمبیا در دیدار با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بر حمایت بوگوتا از رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا، خوان گوآیدو تاکید کرد و خواستار تلاش برای انتقال قدرت در این کشور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار