سرهنگ رضا همتی زاده از فعال سازی سامانه ثبت سرعت متوسط وسایل نقلیه در جاده‌های استان توسط دوربین‌های کنترل سرعت ثابت خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اظهار داشت : هدف از فعال سازی این سامانه مهار سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه در محور‌های برون شهری استان با توجه به نقش تاثیر گذار سرعت غیرمجاز در تصادفات برون شهری استان ایلام بوده است.

رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد :حتی اگر یک راننده، محل نصب دوربین ثبت سرعت را بداند و قبل از رسیدن به آن‌ها سعی کند سرعت خود را کاهش دهد باز نمی‌تواند فاصله‌ای را که سریع‌تر از حد مجاز بین مسیر دو دوربین ثبت سرعت در جاده طی کرده، جبران کند که در این صورت دوربین‌های کنترل سرعت ثابت نسبت به ثبت تخلف سرعت غیرمجاز وسیله نقلیه و اعمال قانون آن‌ها اقدام می‌کنند.

او اضافه کرد :متاسفانه حدود ۶۰ درصد از تصادفات استان ایلام ناشی از سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه بوده است که از همشهریان محترم تقاضا میگردد به منظور پیشگیری از تصادفات دلخراش رانندگی با رعایت سرعت مطمئنه و توجه به تابلو‌های نصب شده در مسیر‌های برون شهری رانندگی نمایند.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: امیدواریم با راه اندازی این سامانه هوشمند شاهد مدیریت هر چه بیشتر رانندگان بر نحوه سرعت در مسیر‌های ارتباطی باشیم و تصادف رانندگی به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.