فرماندار نهبندان:

انجمن صنفی رانندگان در نهبندان تأسیس شود

بیکی گفت: انجمن صنفی رانندگان با وجود فعالیت ٧٠٠ خودروی باربری در شهرستان نهبندان باید تأسیس شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بیکی فرماندار نهبندان در جلسه "بررسی مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل شهرستان نهبندان که با حضور جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت خوب حوزه حمل و نقل بار در نهبندان، باید مسائل و مشکلات این حوزه با هم افزایی رفع شود.

او با بیان اینکه برای ارتقای وضعیت و ایمنی جاده‌ های شهرستان اقدامات خوبی انجام خواهد شد، افزود: تا پایان امسال ١۶ کیلومتر باند دوم در نهبندان افتتاح می‌ شود.

بیکی از فعالیت ۶٠٠ تا ٧٠٠ خودروی سنگین باربری در شهرستان خبر داد و بیان کرد: رانندگان شهرستان باید برای تاسیس انجمن رانندگان در شهرستان اقدام کنند تا حق و حقوق رانندگان ضایع نشود.


بیشتر بخوانید


در این جلسه جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه متاسفانه در رابطه با پایانه باربری در شهرستان هم افزایی و همکاری لازم بین رانندگان وجود ندارد، گفت: تأسیس و راه اندازی انجمن صنفی رانندگان نهبندان با وجود ٧٠٠ خودرو لازم است تا رانندگان به حقوق خودشان برسند.

او افزود: پایانه بار نهبندان در سال ۱۳۸۹ توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است، اما امکانات و جاذبه‌ های این پایانه حداقلی است که در این خصوص باید اقداماتی در  جهت درآمدزا بودن آن از سوی متولیان انجام شود.

جلال زاده ادامه داد: موافقت اصولی احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستان نهبندان در سال ١٣٨٩ صادر شده بود، اما به دلیل پیگیری نکردن ابطال شده است.

او بیان کرد: همچنین برای احداث جایگاه نفت و گاز در محل پایانه بار شهرستان در سال ۱۳۹۰ متقاضی را به شرکت پخش فرآورده‌ های نفتی استان معرفی کرده ایم که باز هم پیگیری نکرده اند و قطعا نداشتن انجمن رانندگان سبب مغفول ماندن حقوق رانندگان شده است.

مدیرکل راهداری خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه خراسان جنوبی از سال ۹۷ تاکنون ۵٢ هزار حلقه لاستیک سهمیه داشته است افزود: یک سوم این مقدار برای شهرستان‌ های بیرجند، نهبندان و سربیشه اختصاص یافته است.

او اظهار کرد: پنج هزار و ۵٠٠ دستگاه ماشین سنگین در استان وجود دارد که این تعداد لاستیک اختصاصی بسیار کم است، اما در صورتی که سهمیه‌ای جذب شود حتما بین رانندگان توزیع می‌شود.

لازم به ذکر است که در ابتدای این جلسه هر یک از افراد حاضر در جلسه که به نمایندگی از باربری ها، پایانه باربری و نماینده اتحادیه رانندگان دعوت شده بودند، به بیان مسائل و مشکلات پیرامون حوزه کاریشان پرداختند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار