توقیف ۱۱ فروند شناور متخلف در خوریات بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: مأموران واحد گشت دریایی پایگاه دریابانی ماهشهر موفق به توقیف ۱۱ فروند قایق بدون هویت در منطقه خوریات بندرامام خمینی (ره) شدند.

فتح اله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طی گشت‌های دریایی پایگاه دریابانی ماهشهر تعداد ۱۱ فروند قایق بدون هویت در منطقه خوریات بندرامام (ره) توقیف شد.

او با بیان اینکه در جریان بازرسی از این شناور‌های صیادی متخلف، تعداد ۷۶ طاقه تور گوشگیر و مقدار ۵۹۵ کیلوگرم ماهی کشف و ضبط شد، افزود: شناور‌های مذکور به علت عزیمت به دریا بدون اخذ مجوز و صید غیرمجاز آبزیان توقیف شدند و همچنین پرونده تخلفات جهت سیر مراحل قانونی و ارجاع به مرجع قضایی تشکیل شده است.

ابوعلی با تاکید بر برخورد با صید غیر مجاز با هدف اشتغال پایدار صیادان و صیانت از ذخایر و منابع آبزیان دریایی در صیدگاه‌های خوزستان، بیان داشت: در سال‌های اخیر برخورد با صید غیرمجاز و بدون پروانه درخور‌ها و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تشدید شده است.

برخی از گونه‌های آبزیان دریایی در خلیج فارس از جمله حلواسفید و شوریده به علت صید بی رویه و قاچاق آن به کشور‌های حوزه خلیج فارس در معرض انقراض قرار دارند، این در حالی که معیشت حدود ۴۰ هزار خانوار در خوزستان با صید و صیادی گره خورده است.

پارسال حدود ۴۹ هزار تن انواع آبزیان دریایی در صیدگاه‌های استان توسط صیادان خوزستانی صید شد و این استان از نظر صید دریایی پس از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار