مک‌کانل مانع کمک کرونایی دموکرات‌ها شد

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا مانع وتوی حزب دموکرات کشورش برای بسته کمک هزینه کرونایی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ان بی‌سی درگزارشی اعلام کرد به دنبال اختلاف بودجه دو حزب حاکم در آمریکا، «میچ مک‌کانل» سناتور جمهوری‌خواه این کشور، امروز (سه شنبه) مانع وتوی حزب دموکرات برای بسته کمک هزینه کرونایی شد.

به نوشته این خبرگزاری، رهبر اکثریت سنای آمریکا پیشنهاد دموکرات‌ها برای پاسخ به درخواست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا، برای افزایش پرداخت مستقیم به افراد در دوران همه‌گیری کرونا را رد کرده است.

«چاک شومر» رهبر اقلیت سنا، برای تصویب این لایحه اقدام کرد و این بدان معنا بود که اگر هیچ سناتوری با آن مخالفت نکند تصویب نهایی خواهد شد.

اما مک کانل به سرعت اعتراض خود به این اقدام او را بیان کرد. تصویب این بودجه می‌توانست کمک هزینه کرونایی را از ۶۰۰ دلار به ۲ هزار دلار افزایش دهد.

دموکرات‌ها انتظار داشتند مک کانل نظری واضح درباره این اقدام خود بیان کند، اما اظهارات او بسیار مبهم و بدون دلیل بود.

مک کانل در بیانیه خود در سنا گفت «ترامپ به این دلیل خواستار افزایش بودجه در دوران کرونایی شده که به انتخابات سال جاری رسیدگی بیشتری شود، ماشین‌های رأی‌گیری مورد بازرسی قرار گیرند و به شرکت‌های فناوری نیز توجه بیشتر شود.»

او سپس ادامه داد: «هر سه این موارد برای ما حائز اهمیت است و به آن‌ها رسیدگی خواهد شد.»، اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار