حضرت زهرا (س) الگوی تمام عیار جامعه اسلامی

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: زندگی حضرت زهرا (س) قطعا الگوی و معیار مردم بود که انقلاب به پیروزی رسید، همین مردم در مقابل فتنه‌گران ایستادند و حماسه نهم دی ماه را به وجود آوردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه در مراسم دهه بصیرت و مراسم دهه فاطمیه که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: امام زمان می‌فرماید که مادرم؛ حضرت فاطمه زهرا (س) یک الگوی برای همه ملت مسلمان است و این نشان از حجت بودن و کامل بودن حضرت صدیقه طاهره است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: قطعا زندگی حضرت زهرا (س) الگوی و معیار مردم ما بود که انقلاب به پیروزی رسید، مردم در مقابل فتنه گران ایستادند و حماسه نهم دی ماه به وجود آمد.

او با اشاره به اینکه گاهی انتخاب‌های ما بر اساس منفعت و‌خود خواهی است، و رضایت خدا مد نظر نبوده و این مسیر، مسیر الهی نمی‌تواند باشد افزود: گاهی انتخاب‌ها بر اساس ترس است، این را می‌توان در زمان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب می‌توان در‌بین افراد که خود را مدعی انقلاب می‌دانستند، به وضوح دید و این‌ها همان بی بصیرت‌ها هستند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: گاهی هم گزینش انتخاب از روی لجاجت است، حق را می‌شناسند، اما همیشه انتخاب انسان‌های ناصالح را بر صالح مقدم می‌دارد، چرا که منفعتش را در این انتخاب می‌داند.

او گفت: برخی هم در گزینش و انتخاب‌های خود دچار جو زدگی می‌شوند و احساسی انتخاب می‌کنند واین‌ها همه کسانی هستند که به هیچ وجه نمی‌توان در طول مسیر به آن‌ها اعتماد کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: برای انتخاب و گزینه درست در هر برهه‌ای از زمان، حضرت فاطمه الگوی تمام عیار است، چرا که انتخابش بر اساس بصیرت است و فقط رضایت خدا هدف انتخاب‌های او بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: جامعه‌ای که امروز در آن زندگی می‌کنیم، باید با روش حضرت فاطمه باشد، تکلیف مداری و وظیفه مندی باید اولویت ما باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: در جامعه امروز به انسان‌های ولایت مدار نیاز داریم، نه کسانی که دچار منفعت طلبی، خود محوری و هوا پرستی و خودستایی هستند.

او با بیان اینکه روحانیت، مدیران و مسئولان ما باید حضرت صدیقه طاهره را الگوی زندگی خود کنند، افزود: حضرت زهرا در زمان پیامبر مدافع و طرفدار پیامبر بود و بعد از اینکه امیر المومنین آمد مدافع تمام قد، شجاعانه و قهرمانانه آن بود و تا پایان در رکاب آن امام ایستاد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اما در دوره کنونی کسانی بودند که تا امام خمینی بود در کنارش بودند، اما خلف او را تنها گذاشتند و بی بصیرتی خود را اینگونه نشان دادند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار