درخواست پارلمان عراق از دولت برای خرید تسلیحات پیشرفته

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درخواست رسمی خود برای خرید تسلیحات پیشرفته ویژه محافظت از حریم هوایی این کشور را برای دولت بغداد ارسال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المعلومه، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که از دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خواسته است تا برای حمایت از آسمان عراق و حریم هوایی کشور، تسلیحات پیشرفته خریداری کند.

«مهدی تقی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، در این خصوص گفت: آسمان عراق در معرض نقض شدن حریم هوایی و تجاوزات مستمر از سوی هواپیما‌های آمریکایی و خارجی است و این به علت ضعف سیستم دفاع هوایی است.

او افزود: نقض مستمر حریم هوایی به نقض حاکمیت عراق منجر می‌شود.

نماینده پارلمان عراق اعلام کرد: کمیسیون امنیت و دفاع درخواست رسمی خود برای خرید تسلیحات پیشرفته برای حفاظت از حریم هوایی عراق در برابر مداخلات خارجی و تجاوزات جنگنده‌ها و پهپاد‌ها را به دولت ارسال کرده است.

او تصریح کرد که دولت ملزم به اجرای این درخواست است، زیرا در راستای منافع امنیت ملی عراق است.

حریم هوایی عراق در مرز‌های شمالی از سوی جنگنده‌های ترکیه به بهانه هدف قراردادن مواضع پ. ک. ک و حریم سایر استان‌ها از سوی جنگنده‌ها و پهپاد‌های آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش نقض می‌شود. در پایتخت عراق نیز به بهانه وجود سفارت پادگان آمریکا در منطقه دیپلماتیک همواره جنگنده‌های آمریکایی بر فراز منطقه و بغداد پرواز می‌کنند که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت عراق است.

«عباس العرداوی» تحلیلگر سیاسی عراق، نیز پیشتر تدابیر دولت مصطفی الکاظمی را حفظ سیاست میانه‌رو توصیف کرد.

پارلمان عراق نیز بار‌ها از تعلل دولت در پاسخ به تجاوزگری‌ها و نقض حاکمیت از سوی آمریکا و همچنین اجرایی نکردن طرح خروج نیرو‌های بیگانه از کشور انتقاد کرده‌ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار