در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جون مطرح شد؛

تولید زیاد متانول در صنایع پتروشیمی هم فرصت و هم تهدید است

هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت:تولید زیاد متانول در صنایع پتروشیمی در حال حاضر یک فرصت محسوب می‌شود، اما ممکن است در درازمدت تبدیل به یک تهدید شود.

سیدحمید حسینی عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،گاز و پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره میزان تولید متانول در کشور، گفت: پتروشیمی لردگان و فاز جدید پتروشیمی کاوه به تازگی افتتاح شده  و اکنون تولید متانول کشور ما در حال رسیدن به ۱۷ تا ۱۷.۵ میلیون تن در سال است.

وی افزود:میزان کل تولید متانول در دنیا حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تن است و کشور ما ۱۰ درصد نیاز بازار های دنیا را تامین می‌کند.در محصولاتی مثل قیر و چینی، ۵ درصد بازارهای جهانی را در اختیار داریم.

حسینی بیان کرد: حتی صنعت فولاد کشور ما با تولید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تن در سال در برابر هزار و ۸۰۰ میلیون تن فولاد تولیدی در دنیا، درصد ناچیزی است و در برخی اقلام مثل پتروشیمی و پالایشی، ۲ درصد ظرفیت دنیا را داریم.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد:به دلیل تحریم ها مجبور شدیم به سراغ  صنعت پتروشیمی‌ برویم که امکان تولید تجهیزات و دانش فنی آن‌ها را داریم؛ دلیل دیگر افزایش تولید متانول در دسترس بودن آن است.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: ما باید به طرف تکمیل این زنجیره و تبدیل متانول به محصولاتی مثل پلیمر برویم؛ این میزان از تولید متانول یا حتی اوره و آمونیاک،در حال حاضر یک فرصت محسوب می‌شود، اما ممکن است در درازمدت تبدیل به یک تهدید شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نفت ، متانول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار