باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

پیگیری قضائی ترور شهید سلیمانی در دادگاه‌های بین‌المللی/ درخواست غرامت خون حاج قاسم با توقیف اموال ترامپ

قوه قضائیه به دنبال پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی در دادگاه های بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهادت سردار سلیمانی مبارزی که دنیا مدیون اوست و در خط مقدم مبارزه با داعش ایستاده بود و نه تنها امنیت منطقه و امنیت جهانی آن را تامین کرده بود موضوعی ناگوار برای همگان بود.

سردار سلیمانی مقابل داعشی که خود زایده برخی اقدامات امریکایی‌ها بود و حتی در بسیاری از نقاط اروپا هم رخنه کرده بود ایستادگی کرد و همان داعشی که آمریکاییان به دنبال بهره‌برداری او علیه ایران بودند تبدیل به این شد تا مظلومیت  ایران به گوش جهانیان برسد.

از ترور شهید سلیمانی یک سال می‌گذرد؛ یک سال فرصت برای تعقیب متهمانی که هرکدام در این جنایت خونبار نقش اساسی داشته‌اند و اکنون زمان آن رسیده تا به سزای اعمال خود برسند؛ از همان روز‌های ابتدایی پس از شهادت سردار سلیمانی قوه‌قضاییه اعلام کرد که رسیدگی به پرونده شهادت وی را در دستور کار خود قرار داده است و قاضی ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده ترور سردار سلیمانی تعیین شد.

اما ترور سردار سلیمانی تنها برای ایرانیان و مردم کشور‌های منطقه ناگوار نبود بلکه کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هم با جدیت ترور شهید سلیمانی را محکوم کرد.

محاکمه کیفری عاملان شهادت سردار سلیمانی پس از آغاز رسیدگی قضایی به پرونده

پس از آغاز رسیدگی قضایی به پرونده ترور شهید سلیمانی و تعیین قاضی مخصوص، احمد اصانلو معاون قضایی کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب که رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفته بود اعلام کرد که ایران می‌تواند علیه برخی از افراد دخیل در شهادت سردار سلیمانی از باب کیفری وارد عمل شود آن‌ها را محاکمه کند.

پس از شهادت سردار سلیمانی تحقیقات در عراق آغاز شد و بر اساس این تحقیقات مشخص شد که ساعت ۱۰ صبح روز قبل حادثه سه پهپاد آمریکایی در منطقه حضور داشته اند و منتظر آغاز فعالیت بودند علاوه بر حضور پهپاد‌های آمریکایی در آسمان آن منطقه تعداد بسیاری از شرکت‌هایی که هر کدام در آسمان یا زمین و فرودگاه دولت عراق نقش داشته اند هم منجر به اعلام اطلاعات مربوط به سردار سلیمانی و همرزمانش به دولت امریکا شدند.

عاملان به شهادت رسیدن سردار سلیمانی از همان ساعات اولیه این ترور خوی وحشی گری خود را نشان دادند و ترامپ رئیس جمهور آمریکا که دستور این ترور را صادر کرده بود با وقاحت تمام از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی ابراز خوشحالی کرد و اکنون وی به عنوان متهم ردیف اول باید مورد محاکمه قرار گیرد.

بر اساس قانون فردی که خود اعتراف به قتل کرده باید محاکمه شود و از همین رو رسیدگی به پرونده از سوی ایران آغاز شد رسیدگی که هدفش اعلام تروریست بودن ترامپ به جهانیان و انتقام سخت ترور سردار سلیمانی است.

پیگیری قضائی ترور شهید سلیمانی در دادگاه‌های بین‌المللی/ درخواست غرامت خون حاج قاسم با توقیف اموال ترامپ

دریافت غرامت از دولت آمریکا با توقیف اموال ترامپ

مطابق با قانون صلاحیت محاکم ایران این اختیار را دارد که از ظرفیت قانونی علیه دولت متخاصم امریکا استفاده کرده و علیه آن اقامه دعوا کند تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای توقیف اموال ترامپ وارد عمل شود و غرامت به شهادت رسیدن سردار سلیمانی را بگیرد.

پس از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی، رئیس قوه قضاییه به دادستان تهران دستور داد تا پرونده شهید سلیمانی را پیگیری کند، سید ابراهیم رئیسی گفت: کار مربوط به پیگیری خون شهید سلیمانی تعطیل بردار نیست و دادستان تهران و معاون امور بین‌الملل باید موضوع شهادت او را در دستور کار خود قرار دهند.

پس از دستور رئیس دستگاه قضا به دادستان تهران القاصی‌مهر از ردیابی پرونده شهادت او خبر داد و گفت: هیئت مستشاری قضایی برای بررسی ابعاد پرونده تشکیل شده ۵۰۰ مکاتبه با نهاد‌های امنیتی و دیپلماتیک انجام گرفته و برای ۶ کشور نیابت قضایی صادر شده است.

صدور حکم جلب برای ۴۵ متهم که در ترور جنایت بار نقش داشته اند

به گفته دادستان تهران از عراق، سوریه، لبنان، قطر، اردن و کویت نیابت قضایی صادر شده است و ۱۱ جلسه با هیئت‌های مستشاری و قضایی  برای تبادل اطلاعات درباره پرونده شهادت سردار سلیمانی تشکیل شده است  وی همچنین از حکم جلب بین‌المللی برای ۴۵ متهم که در ترور جنایت بار نقش داشته اند خبر داد.

علاوه بر نقش داشتن اشخاص حقیقی در پرونده سردارسلیمانی اشخاص حقوقی متعددی هم در ترور وی نقش داشته اند، شرکت جی فور اس که مسئولیت امنیت پرواز فرودگاه بغداد را بر عهده داشته به محض آنکه سردار سلیمانی و همرزمانش به فرودگاه وارد شده‌اند اطلاعات آن‌ها را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد.

علاوه بر این شرکت یکی از شرکت‌های آلمانی هم در ترور سردار سلیمانی نقش داشته و بر اساس تحقیقات به عمل آمده پایگاه هوایی امریکا مستقر در آلمان گزارشات هدایت پهپادی ترور را برعهده داشته و اطلاعات پرواز‌ها را در اختیار دولت امریکا قرار داده است.

پیگیری قضائی ترور شهید سلیمانی در دادگاه‌های بین‌المللی/ درخواست غرامت خون حاج قاسم با توقیف اموال ترامپ

جمع آوری بیش از ۲ هزار برگ سند بین‌المللی علیه متهمان پرونده سردار سلیمانی

حالا پس از یکسال از رسیدگی به پرونده سردار سلیمانی بیش از ۲ هزار برگ سند بین‌المللی جمع‌آوری شده و با تداوم تحقیقات کیفرخواست این جنایت خونبار به دادگاه‌های بین‌المللی ارائه خواهد شد ترور سردار سلیمانی توسط امریکایی‌ها اقدامی جنایتکارانه بود جهت و گزارشگر ویژه سازمان ملل هم آن را ناقض حقوق بین‌الملل و ناقض منشور ملل متحد دانست.

کیفرخواست علیه متهمان ترور شهید سلیمانی نه تنها خواسته خانواده این شهید بلکه خواسته تمام ملت ایران و آزادگان جهان است آزادگانی که می‌خواهند این اقدام تروریستی محکوم شود و ترامپ به عنوان اولین فردی که نسبت به این جنایت اعتراف کرده باید مورد محاکمه قرار بگیرد.

رسیدگی به پرونده قضایی سردار سلیمانی توقف نیافته و تحقیقات مربوط به آن ادامه دارد و هیئت‌های مستشاری برای ارائه گزارشات تکمیلی کار خود را انجام می‌دهند خون خواهی برای مردم ایران و مجازات عاملان شهادت فراموش نمی شود و کیفرخواست این جنایت ادعانامه ایی علیه تمام تروریست است و دولت امریکا نمی‌تواند از پاسخگویی سرباز زند و ایران از تمام متهمانی که تحت تعقیب قرار گرفته‌اند انتقام سخت خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ننگ بر آلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ما پیشاپیش نتانیاهوی کودک کش، بن سلمان معروف به گاو شیرده و تمام سران خودفروخته اروپایی، عربی و عبری را به مجلس عزای ترامپ تروریست که به همین زودی برگزار خواهد شد دعوت می کنیم. امیدواریم با حضور نحس خودشان مجلس آن لعین را مزین کنند.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۵۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ما باید خودمان اقدام و جواب مناسب رو بدهیم . چون در مجامع بین المللی برای قوانین و حرفها ما تره هم خرد نمکنند.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۴۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
توقیف اموال فایده نداره، فقط باید ترامپ رو ترور کرد حتی با این کار هم انتقام سردار گرفته نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
یکی از کارهای مهمی که در مجامع قانونی بین المللی انجام میشه همینه، این اقتداره ایرانه باید انجام شه. این امریکای لعنتی دیگه اخرای کارشه، این همه شرارت و وحشیت دیگه خودشون هم نمیتونن سرپوش روش بذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
از سالها قبل بایستی بر علیه این جنایتکاران پرونده های مختلفی تشکیل و رسیدگی می شد. بهرحال این شروع خوبی برای قوه قضاییه است. جنایتکاران بین المللی نباید در قبال جنایت هایشان بر علیه ملت ایران احساس امنیت و آرامش کنند. این روند باید با سرعت بیشتر ادامه یابد.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۰:۳۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
توقیف اموال چی میگه این وسط؟؟؟

باید ترامپ و فرمانده‌های آمریکایی رو بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۰:۰۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
بعد از برکناریش بزنین ترامپ رو ترور کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
حالا بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
حالا این پول خون جواب گوی چقدر از خسارت انتقام سخت و سیلی محکم را پوشش میده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
جان مصادره اموال ترامپ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۰:۳۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
البته به اینکه از نظر قانونی هم در کنار سایر روش ها، پیگیری فرمودند احترام میزارم ولی من در تاریخ 21 شهریور امسال به یک آقایی تصادف کردم و قاضی ایشون رو محکوم کرد.
حالا به دلایلی که اینجا جاش نیست، بعد از گذشت 4 ماه هنوز به حقم نرسیدم.
پرونده قضایی بر علیه ترامپ که انشالله به نتیجه میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
یعنی امکان داره؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نیسی
۰۹:۱۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
سلام
چرا در تقویم امسال سالگرد شهات سردار سلیمانی و روز مقاومت درج نشده لطفاً پیگیر این موضوع باشید تا یا و خاطره این سردار عزیز در تاریخ ماندگار باشد
آخرین اخبار