امضای تفاهم نامه همکاری به منظور کمک به نیازمندان و ایجاد اشتغال

تفاهم نامه همکاری ادارات کل کمیته امداد و اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به منظور کمک به نیازمندان و ایجاد اشتغال به امضا رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، با حضور زارع زاده رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش و مدیرکل بودجه کمیته امداد کشور و جمعی از مدیران و معاونان دو اداره کل، تفاهم نامه همکاری‌های مشترک در محور‌های اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌های مرتبط با هدف اجرای نیات واقفین نیک اندیش و تحقق رهنمود‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در کمک به نیازمندان به امضای مدیران دو دستگاه رسید.

حجت الاسلام امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به بیان گام‌های اثربخش اوقاف و امور خیریه در محرومیت زدایی جامعه و ایجاد اشتغال و تولید گفت: نقاط مشترک همکاری میان دو نهاد بسیار است که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، همکاری‌های فی مابین گسترش یافته و از ظرفیت‌های موجود جهت کمک به نیازمندان و ایجاد اشتغال در استان حداکثر بهره‌برداری شود.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه این کمک‌ها در قالب اهدا جهیزیه، دارو و درمان، کمک هزینه تحصیلی و آزادی زندانیان است افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با محوریت مراکز افق بقاع متبرکه از ابتدای سال تاکنون قریب به ۲۰ هزار بسته‌ی معیشتی، یک هزار و ۵۰۰ بسته مهرتحصیلی، ۳۵ کمک جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند، ۵۰ آزادی زندانی از محل اجرای نیات موقوفات محقق نموده است و تا پایان سال براساس افزایش درآمد موقوفات و کمک خیرین این عدد افزایش پیدا می‌کند.

امیری اضافه کرد: با ایجاد سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه، اجرای نیات واقفان خیراندیش از پراکندگی خارج شد و بصورت شفاف و ویترینی در راستای ارائه خدمت بهتر و بیشتر به مردم و نیازمندان ساماندهی و تجمیع شده است.

زارع زاده رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش و مدیرکل بودجه کمیته امداد کشور هم در این نشست با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه گفت: این نهاد که به فرمان حضرت امام راحل و به منظور ارائه خدمت به محرومان و نیازمندان تشکیل شده در راستای تسهیل خدمت رسانی به مردم با توانمندسازی افراد و خانواده‌ها تلاش می‌کند و این تفاهم نامه می‌تواند به گسترش این خدمات و همکاری‌های میان دستگاهی و بین بخشی سرعت ببخشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار