۹۹/۹ درصد مردم استان اردبیل از نعمت برق بهره‌مند هستند

رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان اردبیل گفت: هم اکنون ۹۹/۹ درصد مردم استان اردبیل از نعمت برق بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین قدیمی، رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون ۹۹/۹ درصد مردم استان اردبیل از نعمت برق بهره‌مند هستند و شرکت توزیع برق استان اردبیل، برق رسانی به روستا‌ها و قشلاقات زیر ۱۰ خانوار را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: بر همین اساس فردا طرح برق رسانی به روستا‌های زیر ۱۰ خانوار کهلیگ بلاغی، آق دیوار، هله، کله دیگه و شوردرق افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: تاکنون در مجموع ۹ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های حوزه آب و برق در استان اردبیل در قالب پویش هر هفته الف – ب – ایران که از نیمه دوم پارسال شروع شده، هزینه شده است.

قدیمی گفت: در این پویش برای اجرای ۱۲ طرح در حوزه برق در مجموع پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و برای اجرای ۱۹ طرح در حوزه آب در مجموع چهار هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال در استان اردبیل هزینه شده است.

رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان اردبیل دسترسی به انرژی به ویژه برق را یکی از امکانات اساسی زندگی امروز بشری در نگهداشت جمعیت و گام نهادن در مسیر توسعه روستایی دانست و بیان کرد: بر همین اساس یکی از اهداف اصلی وزارت نیرو ارتقای سطح رفاهی و معیشتی قشر محروم و روستایی کشور با بهره مندی آن‌ها از نعمت برق است تا علاوه بر رونق و توسعه روستا‌ها از مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.