تلاش برای پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه روستاییان در آذربایجان شرقی

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی گفت: با سیاست‌های تشویقی و ترغیبی تلاش می‌کنیم پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را در استان به صددرصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،کرمی مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی گفت: بیمه روستاییان دارای اهمیت بسیار بالا و همچنین ارزان‌ترین بیمه در سطح کشور است که دو سوم  حق بیمه آن توسط دولت و فقط یک سوم آن توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

او گفت: پرداخت کمترین میزان حق بیمه و دریافت مستمری و حقوق در زمان میانسالی یا ازکار افتادگی بدون کمک نهاد‌های حمایتی از مهمترین امتیازات و خدمات صندوق بیمه اجتماعی است.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به پوشش بیمه‌ای ۵۲ درصدی روستاییان و کشاورزان استان گفت: در استان آذربایجان شرقی ۲۰۹ هزار و ۷۹۶ نفر بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی داریم که رتبه اول کشوری به این استان تعلق دارد.

او با بیان اینکه هنوز با پوشش ایده آل فاصله داریم، گفت: تلاش می‌کنیم تا روز به روز بتوانیم به آمار‌های بیمه شدگان اضافه کنیم چرا که به اهمیت این بیمه مطلع هستیم تا به این طریق بتوانیم وابستگی افراد را به نهاد‌های حمایتی کاهش دهیم تا آن‌ها در دوران میانسالی یا از کار افتادگی زندگی عزتمندانه خود را حفظ و ادامه دهند.

کرمی افزود: زمانی که روستایی مشاهده می‌کند که بدون نیاز به کمک نهاد‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد می‌تواند به طور عزتمندانه و بی‌منت حقوق دریافت کرده و به زندگی خود ادامه دهد ناخودآگاه ترغیب و تشویق به بیمه شدن می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.