گواهی اقامت ایمن به ۷ مکان گردشگری استان یزد اعطا شد

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با معرفی یزد به عنوان مقصد ایمن برای گردشگران، گواهی اقامت ایمن به ۷ مکان گردشگری استان اعطا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: معرفی استان یزد به عنوان مقصد ایمن برای گردشگران برای نخستین بار در کشور اولین گامی بود که با اعطای گواهینامه‌های لازم به ۷ مکان گردشگری اجرایی شد.

او افزود: این گواهی نامه‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به واحد‌هایی اعطا می‌شود که هم آموزش‌های لازم در زمینه مسایل مرتبط با بیماری کرونا و رعایت دستور العمل‌های لازم را طی کرده باشند و هم این دستور العمل‌ها را به صورت کامل اجرا کنند.

فاطمی اظهار داشت: این مکان‌ها شامل یک هتل، کمپ کویر نوردی، بازارچه صنایع دستی، موزه و یکی از اماکن گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: این گواهی امروز به عنوان گواهی اقامت ایمن و مسئولانه به این واحد‌ها اعطا شد و از امروز می‌توانند پذیرای گردشگران باشند.

عمرانی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور هر سال در یک یا دو استان کشور این مطالعات و پژوهش‌ها انجام می‌شود و سال آینده استان یزد محل اجرای این مطالعات و پژوهش‌ها در زمینه‌های مختلف مرتبط با حوزه میراث فرهنگی خواهد بود.

او افزود: با اجرای این کار مدل پهنه بندی میراث فرهنگی استان یزد ارائه خواهد شد و همه اقدامات حفاظتی لازم نیز در این زمینه سرعت خواهد گرفت.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار