بذر سبزیجات از کجا بخریم؟

خرید بذر سبزیجات نه تنها برای کاشت بذر و برداشت محصول آن بلکه برای ساختن یک حال خوب و لحظاتی زیبا صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگارنبض بازارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بذر سبزیجات از کجا بخریم؟ خرید بذر سبزیجات نه تنها برای کاشت بذر و برداشت محصول آن بلکه برای ساختن یک حال خوب و لحظاتی زیبا صورت می‌گیرد. تجربه تهیه بذر و کشت آنها توسط خود ما از شیرین‌ترین تجربیات هر فرد می‌تواند باشد. بیشتر مردم هنگام خرید بذر سبزیجات ترجیح می‌دهند از بذرهایی استفاده کنند که قوه نامیه بالایی داشته باشند و عاری از هرگونه تخم علف هرز و بیماری‌های قارچی باشند تا زحمتی که برای کاشت می‌کشند بی‌ثمر نماند. به همین دلیل همواره با این سؤال روبرو می‌شوند که بذر سبزیجات از کجا بخریم؟ البته دادن جواب صحیح به این سؤال بسیار هم مهم می‌باشد چراکه تهیه بذر باید از جایی صورت بگیرد که علاوه بر موجود داشتن بیشتر انواع بذر سبزیجات قوه نامیه آنها هم بالا بوده تا بذرها حداکثر میزان جوانه زنی را داشته باشند و بسته بندی آن بهداشتی و نفوذ ناپذیر باشد تا بذرها در اثر رطوبت یا قرار گیری در شرایط نامساعد محیطی آسیب نبینند.

بهترین زمان برای کاشت بذر سبزیجات چه موقع است؟

بذر سبزیجات از کجا بخریم؟

خرید بذر سبزیجات در اواخر زمستان و بهار به اوج خود می‌رسد زیرا بهترین زمان برای کاشت اغلب بذر سبزیجات همین فصل هاست البته جالب اینجاست که بذر سبزیجات در تابستان و تا اوایل پاییز هم کاشته می‌شود چون دوره رشد سبزیجات اغلب کوتاه هست وگاها از بهار تا اوایل پاییز چند بار می‌توانید محصول کاشت و برداشت کنید. البته بعضی از افراد در گلخانه‌های خانگی و یا محل‌هایی که از سرما محافظت شده و نور کافی هم دارند در فصول سرد سال هم محصول به عمل می‌آورند. بدین ترتیب در بیشتر سال می‌توانند سبزی مورد نیاز خود را کاشته و از محصول آن مصرف کنند.

کاشت سبزیجات خانگی برای ما چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که امروزه اغلب مردم ترجیح می‌دهند از محصولات ارگانیک استفاده کنند با کاشت بذر سبزیجات در باغچه یا گلدان در منازل یا باغات خود می‌توانید از کاشت سبزیجات خوش طعم و معطر لذت ببرید و مطمئن باشید محصولی که مصرف می‌کنید صد در صد ارگانیک است و البته با چاشنی عشق هم غنی شده چون دیدن مراحل کاشت و جوانه زنی و داشت و برداشت محصولی که خودمان کاشتیم قطعاً با وجود حسی زیبا و البته لذت خاصی همراه است و طراوت و نشاط را به ما القا خواهد کرد. آشنایی کودکان با کاشت بذر سبزیجات می‌تواند به افزایش آگاهی و دانش آنها کمک کرده تا این تجربه شیرین یعنی زحمت کاشت تا جوانه زدن و به ثمر رسیدن محصول همیشه به یاد آنها بماند و درسی برای یادگیری صبر و تلاش در زندگی آینده آنها شود. پس می‌توانید هم سبزیجات دلخواه خود را پرورش دهید و هم بطور غیر مستقیم به پرورش روح و روان عزیزانتان بپردازید.

 

خرید بذر سبزیجات از فروشگاه اینترنتی

میدانیم با توجه به مشغله افراد و برخی مشکلات روزمره مردم در پاسخ این سؤال که بذر سبزیجات از کجا بخریم؟ ترجیح می‌دهند خرید بذر سبزیجات را بصورت غیر حضوری و اینترنتی انجام دهند. فروشگاه‌های زیادی در این زمینه فعالیت دارند که یکی از آنها فروشگاه اینترنتی اطلسی ها به نشانی اینترنتی www.atlasiha.com می‌باشد که تنوع زیادی در زمینه بذر و محصولات وابسته به آن دارد و بذرهای ارائه شده در این وبسایت قدرت جوانه زنی بالایی دارند و در بسته‌های خانگی که نسبت به رطوبت نفوذ ناپذیر است بسته بندی و آماده فروش هستند. بعلاوه کلیه بذرها ضدعفونی شده تا احتمال خرابی و بیماری‌های قارچی به حداقل برسد. به جز بذر سبزیجات می‌توانید بذر انواع صیفی‌جات با تنوع بسیار بالایی را در این فروشگاه ببینید و در قسمت بذرها حتماً به بذر گل‌ها هم سر بزنید شاید بذر همان گل‌هایی که لازم دارید را آنجا پیدا کنید.

بذر سبزیجات از کجا بخریم؟

علاوه بر سبزیجات بیشتر گل‌هایی که بذر آنها به فروش می‌رسد گل‌های فصلی هستند و این بدان معناست که دوره رشد آنها به سرعت طی می‌شود و دو سه ماه بعد از کاشت یا گاها زودتر گل‌ها ظاهر خواهند شد بنابراین می‌توانید هر ساله با کاشت انواع بذر گل‌ها و ایجاد تنوع ظاهر باغچه، تراس و یا پشت پنجره خود را با گل‌هایی که خودتان کاشته‌اید زیباتر کنید و از دیدن رنگ‌های شاد آنها و تغییر قیافه گل‌های خود لذت ببرید. جالب است بدانید بذر سبزیجات علاوه بر کاشتن و مصرف سبز شده آن به عنوان سبزی خواص دارویی هم دارند و به عنوان چاشنی به خیلی از انواع سس‌ها و دسرها و غذاها نیز افزوده می‌شود. برای مثال از بذر معطر گشنیز در سس‌ها و سالادها برای خوش طعم و عطر شدن استفاده می‌کنند و دود دادن بذر آن به باز شدن مجاری تنفسی بسیار کمک می‌کند.

 

آیا شرایط محیطی برای پرورش یک بذر را داریم؟

نکته‌ای که بسیاری از دوستان در هنگام خرید به آن بی‌توجه هستند انتخاب بذر بدون در نظر گرفتن امکان فراهم آوردن شرایط مورد نیاز متناسب با بذر سبزیجات خریداری شده می‌باشد. اگر شما بهترین بذر و با کیفیت‌ترین بذر و حتی با بالاترین قوه نامیه را هم تهیه کنید اما شرایط مناسب کاشت را نداشته باشید و یا نتوانید برای گیاه فراهم کنید کاشت این بذرها به نتیجه خوبی نخواهد رسید و سبزیجات بدست آمده از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهند بود. شرایط محیطی اعم از نور کافی، دمای مناسب، خاک با کیفیت و ... حتی در مورد فصل مناسب کاشت هر نوع سبزی هم بهتر است از قبل تحقیق و بررسی کنید و یا از افرادی که در مورد این موضوعات آگاهی دارند پرس و جو کنید.

 

مواردی که هنگام خرید بذر سبزیجات باید به آن توجه کرد

با این توضیحات سعی شد تا به سؤال بذر سبزیجات از کجا بخریم بدرستی پاسخ داده شود. پس بذر سبزیجات در درجه اول باید از جایی تهیه شود که قوه نامیه بذرهای موجود در آن بالا باشد تا امکان و درصد جوانه زنی بذرها بالا رود و در کنار این مورد دقت شود تا بذرها ضد عفونی شده و عاری از هرگونه تخم علف هرز باشند و بسته بندی خوبی داشته باشند تا در شرایط محیطی مختلف کمتر آسیب ببینند. در نهایت می‌توانید بذر مورد نظر را از فروشگاه‌هایی که این موارد را رعایت می‌کنند تهیه کنید و بکارید و از پرورش سبزیجات حاصل دست خود لذت ببرید. البته همانطور که گفته شد قبل از خرید بذر از هرجایی اول نیازهای محیطی بذر و امکان فراهم آوردن این شرایط را هم در نظر داشته باشید.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سبزی ، کاشت سبزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار