استاندار تهران در جمع خبرنگاران:

هیچ کارخانه و نیروگاهی از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند

محسنی بند پی درباره جلسه اضطرار آلودگی هوا و مصوبات آن توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در جمع خبرنگاران اظهار کرد:کمیته اضطراری آلودگی هوای استان تهران در ده روز اخیر سه بار در تاریخ‌های ۱۰/۳، ۱۰/۱۰ و امروز تشکیل جلسه داده است. در دو جلسه اول عوامل کاهش خطر را احصاء کردیم و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی که عامل نظارتی هستند به اعمال این نظارت‌ها اقدام کنند که ما شاهد کاهش آلاینده‌ها در هوای تهران باشیم.

وی ادامه داد: امروز گزارشی در جلسه مطرح شده که هیچ صنعت و نیروگاهی در استان از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند. پلیس راهور هم اعلام کرده که از تردد وسایل نقلیه که فاقد معاینه فنی هستند و وسایل نقلیه دود زا جلوگیری کرده و آن‌ها را متوقف کرده است.
وی افزود:کلیه فعالیت‌های عمرانی و فعالیت‌ معادن شن و ماسه در ده روز گذشته متوقف بوده است. تمامی دستگاه‌های اداری در روز‌های تعطیل از گاز استفاده نکردند و عوامل نظارتی شرکت ملی گاز استان هم نسبت به این مساله ورود پیدا کرده و نسبت به قطع گاز‌های دستگاه‌های اجرایی که در ایام تعطیل هم از سوخت مصرف می‌کردند، وارد عمل شده است.

استاندار تهران گفت:همه‌ی این‌ها نشان داد که توانستیم مقدار زیادی نسبت به ارتقاء کیفیت هوا اقدام کنیم، ولی واقعیت این است که با توجه به تداوم پایداری هوا و این که ما دراین روز‌ها شاهد دو لایه اینورژن هوا در لایه ۲۰۰ متری و ۹۰۰ متری هستیم.

وی بیان کرد:این موضوع نشان دهنده این است که انباشت آلاینده‌ها به خصوص ذرات معلق در هوای تهران باعث شده تا در ۳۱ روز گذشته ۲۷ روز هوای ناسالم و ۴ روز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها داشته باشیم و هم اکنون هم در مرز ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داریم.


بیشتر بخوانید


وی افزود: هواشناسی اعلام کرد که امروز و فردا غروب هیچ جریان جوی مساعدی برای کاهش آلایندگی هوا نداریم و براساس مصوبه هیات وزیران پیشنهاد کارگروه اضطرار باید با گزارش رسمی به معاون اول رئیس جمهور این را اعلام کند.

وی گفت: در پایشی که سال گذشته در شهرداری تهران صورت گرفته ۶۱ درصد آلاینده ها در نیمه دوم سال مربوط به وسایل نقلیه متحرک است که ۱۰.۴دهم درصد آن متعلق به موتور سیکلت ها و ۱۳ درصد موبوط به وسایل نقلیه بنزین سوز ماشینی است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
پس اين الم شنگه مازوت سوزي تو تهران الكي بود ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۳ دی ۱۳۹۹
نیروگاه حرارتی شازند
آخرین اخبار