صدور و تمدید پروانه کار موقت برای اتباع در یزد

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از صدور و تمدید پروانه کار موقت اتباع در استان خبر داد.

عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،گفت: این طرح براساس دستورالعمل ارسالی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای اتباع افغانستانی دارنده گذرنامه خانواری معتبر که درسنین ۱۷ تا ۶۰ سال می‌باشند به مرحله اجرا گذاشته شده است.

او افزود: هزینه صدور پروانه کار موقت ۵ میلیون ریال و برای تمدید آن ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای مدت یکسال جهت واریز به حساب خزانه تعیین شده است.

تشکری ادامه داد: برای تامین نیاز کارفرمایان متقاضی خدمات اتباع خارجی و استفاده صحیح از توان نیروی کار و با هدف قانونمند نمودن اقامت و اشتغال اتباع خارجی، پروانه کار اتباع فوق الذکر توسط ۸ دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان صادر و تمدید می‌گردد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: براساس ماده ۱۸۱ قانون کار و بندج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارفرمایانی که اتباع خارجی بدون پروانه کار (کارت کار) و یا اتباع بیگانه را در فعالیتی به غیر از آنچه در پروانه کار آن‌ها ذکر شده به کار گیرند، مجرم محسوب گردیده و به پرداخت جریمه ۳۱۸۴۰۴۵ ریال برای هر روز بکارگیری غیرمجاز و همچنین مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.