لیگ برتر فوتبال انگلیس؛

چلسی - منچسترسیتی؛ تلاش برای رسیدن به جمع ۴ تیم برتر

تیم‌های چلسی و منچسترسیتی در چارچوب هفته هفدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس امروز (یکشنبه) از ساعت ۲۰ چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان تیم منچسترسیتی خواهد بود.

چلسی در حال حاضر با ۲۶ امتیاز از ۱۶ بازی در رتبه پنجم جدول قرار دارد و منچسترسیتی نیز با ۲۶ امتیاز از ۱۴ بازی در رتبه هشتم قرار دارد.

چلسی در آخرین بازی خود در استمفوردبریج برابر استون ویلا با نتیجه یک - یک متوقف شد و ۲ امتیاز حساس را از دست داد، اما بازی منچسترسیتی مقابل  اورتون در هفته شانزدهم به دلیل ابتلای چند بازیکن سیتی به ویروس کرونا لغو شد.

چلسی در چهار هفته اخیر از ۱۲ امتیاز ممکن فقط ۴ امتیاز به دست آورده است. سنگین‌ترین شکست این تیم در رقابت‌های هفته پانزدهم بود که ۳-۱ مغلوب آرسنال رده پانزدهمی شد. چلسی که خط دفاعی خود را مرمت کرده بود بار دیگر از این منطقه آسیب پذیر نشان داد و در ۲ هفته اخیر ۴ گل دریافت کرد.

در آن سوی میدان منچسترسیتی با هدایت پپ گواردیولا موفق شده است در هفته‌های اخیر از ۱۲ امتیاز ممکن ۸ امتیاز به دست آورد و رفته رفته به دوران خوب فصل گذشته بازگردد. اوج هنرنمایی شاگردان گواردیولا پیروزی چهار بر یک خارج از خانه برابر آرسنال در جام اتحادیه بود.

با وجود این که چند بازیکن چلسی از جمله تیم اول تیمو ورنر و کای هاورتز هنوز نتوانسته اند انتظارات فرانک لمپارد را برآورده سازند و کیفیت واقعی خود را به نمایش بگذارند، چلسی در حال حاضر  با ۳۱ گل زده پس از لیورپول بیشترین گل را در این فصل زده است. در حالی که منچسترسیتی در ۱۴ بازی فقط ۲۱ بار دروازه حریفان را باز کرده است.

سیتی در شرایطی به استمفورد بریج سفر می‌کند که پنج بازیکن این تیم به دلیل ابتلا به ویروس کووید ۱۹ نمی‌توانند این تیم را همراهی کنند. از بین این پنج بازیکن فقط نام  کایل واکر و گابریل ژسوس اعلام شده است و مشخص نیست ۳ بازیکن دیگر چه کسانی هستند.

این دیدار از یک نظر برای هر ۲ تیم مهم است. هر یک از آنها در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند سال ۲۰۲۱ را با حضور در جمع چهار تیم برتر لیگ جزیره آغاز کنند. اگرچه چلسی در این فصل تجربه حضور در بین تیم‌های برتر جدول را داشته است، اما برای منچسترسیتی که تا چند هفته ابتدایی در بین تیم‌های نیمه دوم جدول بود حضور در جمع ۴ تیم بالا نشین بسیار مهم است.

نکات و آمار‌های ۲ تیم

  • چلسی در ۲ بازی خانگی آخر خود برابر منچستر سیتی پیروز شده است.
  • منچسترسیتی در ۱۲ بازی آخر خود برابر چلسی در یازده بازی موفق شده دروازه این تیم را باز کند. آن‌ها همچنین پنج بار دروازه خود را برابر چلسی بسته نگه داشته اند.
  • هیچ ‌یک از ۱۰ بازی آخر بین چلسی و منچسترسیتی با تساوی به پایان نرسیده است، چلسی ۴ بار و من سیتی ۶ بار پیروز این بازی‌ها شده اند.
  • در چهار سال گذشته چلسی نتوانسته است اولین بازی خود در سال نو را با پیروزی به پایان برساند، سه تساوی و یک شکست حاصل این چهار دیدار بوده است.
  • منچسترسیتی از ۱۴ سال گذشته در ۱۳ بازی اول سال نو موفق به پیروزی شده است. این تیم هشت سال پیاپی در اولین بازی سال نو به پیروزی رسیده است.
  • منچسترسیتی در ۳ بازی از چهار مسابقه خود در لندن شکست خورده است.
  • فرانک لمپارد به عنوان سرمربی چلسی در هر بازی ۱.۷۰ امتیاز که کسب کرده است.( برابر با امتیازات ویلاس بواس سرمربی سابق این باشگاه)

  • سرخیو آگوئرو مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی در ۹ بازی آخر این تیم برابر چلسی در همه رقابت‌ها ۱۰ گل به ثمر رسانده است.

مصدومان ۲ تیم

حکیم زیاش که از روز ۵ دسامبر به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ نتوانسته بود چلسی را همراهی کند، ممکن است در این بازی از ابتدا در ترکیب تیمش قرار بگیرد.

جیمز مدافع سیتی به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ در این بازی غایب خواهد بود.

ایلکای گندوغان برابر نیوکاسل از ناحیه پا مصدوم شد، اما به نظر می‌رسد مصدومیت او جدی نباشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار