از سهل‌انگاری تا عذرخواهی برای قطع درختان/ قطع سریالی درختان کرج چگونه قانونی می‌شود؟

مدیرکل جهاد کشاورزی البرز توضیحاتی در خصوص واقعیت قطع درختان در محوطه این اداره ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، هنوز زمزمه قطع درختان میدان جمهوری کرج تمام نشده بود که چند روز پیش باشگاه خبرنگاران جوان مرکز البرز بر اساس گزارش شهروند خبرنگار از قطع بیست اصله درخت درمحوطه اداره کل جهاد کشاورزی خبرداد.

پس از انتشار این خبر، مدیر حقوقی اداره کل یادشده درمصاحبه با یکی از رسانه‌های استان، پیر و مریض بودن درختان را عامل قطع شدن آن‌ها طی مراحل احداث بنای جدید جهاد کشاورزی عنوان کرد.

از آن‌جا که طبق قانون مجوز قطع درخت توسط شهروندان و ادارات باید از سوی کمیسیون ماده۷ شهرداری صادر شود، پیمان بضاعتی‌پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز کرج نیز درپی این مسئله قطع درختان محوطه اداره‌کل جهاد کشاورزی البرز را فاقد هرگونه مجوز دانست و برای مجازات عاملان این مسئله قول پیگیری قضایی داد.

باتوجه به ادعای‌های ضد و نقیض و لایه‌های پنهان این ماجرا و برای آن‌که یک‌سویه به سمت قاضی نرفته باشیم، موضوع را از مدیرکل جهاد کشاورزی البرز نیز جویا شدیم.

مخبر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ما برای احداث ساختمان جدیدمان از شهرداری مجوز گودبرداری دریافت کرده‌ایم و بنا را بر این گذاشتیم که هماهنگی لازم برای قطع درختان بین بخش‌های مرتبط شهرداری انجام شده‌است.

او افزود: البته من معتقدم که درختان باید به شیوه صحیح جا‌به‌جا می‌شدند و در این خصوص از سوی پیمانکار طرح ما سهل‌انگاری اتفاق افتاده است بنابراین بنده هم بابت این عملکرد عذرخواهی می‌کنم.

مدیرکل جهاد کشاورزی البرز گفت: پیمانکار را موظف کرده‌ایم تا در هرکجا که سازمان سیما، منظر و فضای سبز کرج تشخیص می‌دهد، دو برابر تعداد درخت قطع شده را بکارد.

انتهای پیام/د. خ

برچسب ها: قطع درختان ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.