محمدی:

کمبود ریتالین در بازار دارویی کشور صحت ندارد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در خصوص وضعیت داروی ریتالین در بازار دارویی کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره اخبار منتشر شده در خصوص کمبود قرص ریتالین، گفت: قرص متیل‌ فنیدات در بازار مشکلی ندارد و به وفور یافت می‌شود. البته برخی افراد اصرار دارند که برند خارجی آن را مصرف کنند.

او افزود: باید توجه کرد که برند ریتالین قیمت بالاتری دارد و در عین حال طبق قانون، تعرفه گمرکی هم به آن تعلق می‌گیرد. بر همین اساس از آنجایی که تولید داخلی این دارو در کشور موجود است، میزان کمی از بازار را به نوع برند آن تخصیص می‌دهیم. نمی‌توان تمام سهم بازار را به واردات اختصاص داد، چراکه در این صورت مشخصا اقدامی غیرقانونی صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


محمدی تاکید کرد: در حوزه دارو‌هایی که مشابه تولید داخلی آن‌ها در کشور وجود دارد، ملزم هستیم که بیشترین سهم را به تولیدکننده داخل اختصاص دهیم. بر این اساس در حوزه داروی متیل‌فنیدات برند‌های مختلف داخلی به وفور یافت می‌شود. در عین حال سهمیه کمی نیز برای واردات در نظر می‌گیریم.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه برخی پزشکان اصرار به مصرف داروی برند ریتالین دارند. البته نوع برند آن هم در داروخانه‌های دولتی وجود دارد و به زودی فروش این دارو نیز منوط به ثبت در سامانه تیتک خواهد شد مانند سازو کار موفقی که برای کنترل انسولین قلمی صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو رو خدا یه فکری کنید پسرم حتما باید ریتالین مصرف کنه ولی اصلا نیست یک جا هم پیدا کردیم قیمتش وحشتناک بود
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۲۲:۰۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
من کرج هستم.و تمام داروخانه ها موجود دارن.هم خارجی هم ایرانی.
اما مدرک احراز هویت سکونت رو میخواد.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۰:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دروغگو 3تااستان دنبالش میگردم حتی ایرانیشم نیست چرا دروغ میگید
Iran (Islamic Republic of)
علی‌ثابت
۱۳:۴۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
سه ماهه از گیلان تا تهران تا یزد با نسخه هیچ داروخانه ای این دارو و مانندشو نداره
اگر مسلمونید چرا خبر دروغ نشر میدین
از خدا نمیترسید
از مردم خجالت نمیکیشید؟
Iran (Islamic Republic of)
وحیده جانبر
۱۲:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
چرا دروغ می گین ؟کجا دارو پیدا میشه؟ما در به در دنبال دارو هستیم!!!اخه بچه ی من دارو‌نخوره اصلا نمی تونه پای سیستم بشینه درس گوش بده ،اصلا هیچی نمی فهمه و تمرکز نداره اخه،
چرا کسی پاسخگو نیست؟چرا اهمیتی به ما نمی دن؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
آقا توروخدا به من بگید این متیل فنیدات ۱۰ یا ریتالین خارجی رو از کدوم داروخونه باید گرفت من دوماه دارم مصرف میکنم ولی سومین ماه ۱۲۰ تا سهم داشتم که یبار ۵۰ تا بیشتر نبود یبارم ۳۰ تا بیشتر بهم ندادن چند روزم که اصلا روزی یدونه نداشتم بخورم و دربدر دنبال دارو بودم خیلی هم مشگلات زیادی برام بوجود اومد اتفاقات ناگواری برام افتاد حالم بد بود بی حال و سردرد داشتم تشنج کردم بخاطر پیدا نکردنش آخر یجای با تمنا و خواهش از یه داروخونه ۳۰ تا تونستم بگیرم نسخه و مجوز دارو دارم ولی خود دارو پیدا نمبشه
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۸:۴۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
آخه چرا همش قول میدهید من باید به فرزندم دارو دهم تا بتواند درس را متوجه شود
Iran (Islamic Republic of)
محکوم
۱۵:۰۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
به دلیل بیماری adhd چندین سال است که ریتالین استفاده میکنم. ریتالین ایرانی نه تنها اثر بخشی ریتالین شرکت نوارتیس و مدت اثر آن را ندارد. بلکه عوارض آن چند برابر برند خارجی آن میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
میلاذ
۱۹:۲۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
اقای محمدی پزشکان حتما یه چیزی میدونن که تاکیید میکنن رو برند ریتالین که اصلا نیست همون دار‌خونه هایی رو که واسه سهمیه 99ریتالین زدین رو سایتتون همشونو من امروز سر زدم هیچکدوم نه داروی برندشو دارن نه متیل فنیدیت ایرانیش که به نظر منی که از بچگی دارم مصرف میکنم این دارو رو برند ایرانیش اثر نداره
آخرین اخبار