پیشکسوت باشگاه استقلال:

استقلال باید یک برنامه ریزی بسیار قوی داشته باشد

مومنی، پیشکسوت استقلال درباره بازی این تیم برابر آلومینیوم و پرسپولیس گفت: استقلال باید برابر هر ۲ تیم، هوشمندانه و با برنامه ریزی پیش برود و بهترین بهره را از موقعیت‌های بازی ببرد.



محمد مومنی، پیسکسوت تیم فوتبال استقلال تهران در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این که آیا پیروزی استقلال برابر گل‌گهر باعث می شود که این تیم، آلومینیوم اراک را حریفی قدر تلقی نکند، گفت: فوتبال یک بازی غیر قابل پیش بینی است و ما نمی‌توانیم بدون برنامه ریزی پیش برویم. حتماً باید بازی را آنالیز کرده و به کارهای تاکتیکی تیم مشرف باشیم.

او افزود: چون تیم‌ها از منابع انسانی استفاده می کند و کارهای انسانی در آن‌ها دخیل هستند، باید برنامه و با نظرات و تفکرات آشنایی داشته باشند تا بتوانند از موقعیت تیم خود بهترین بهره را ببرند. در حال حاضر انگیزه تیم آلومینیوم برای بازی با استقلال خیلی بیشتر است؛ استقلال باید با توجه به نام بزرگی که دارد، بتواند در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی موفق عمل بکند تا تیم آلومینیوم نتواند آنان را دچار چالشی کند.

وی ادامه داد: آلومینیوم با شاگردان فکری بازی نکرده و دروازه بان این تیم هم برابر مهاجمین استقلال مثل مهدی قایدی قرار نگرفته است. تاکتیکی که استقلال دارد حتماً تاکتیک بهتر و برتری از جهت وینگرهای چپ و راست است و علاوه بر این شاید اشتباهات فردی بازیکنان تیم آلومینیوم به دروازه‌بان این تیم کمک کند. دروازه بان در مقابل حرکات خلاقانه‌ای که تیم استقلال از خود به نمایش می‌گذارد، نمی تواند کاری بکند.

مومنی درباره شکست فصل گذشته استقلال برابر ماشین سازی با هدایت خطیبی، گفت: این خود یک اعتماد به نفس خاص برای خطیبی و شاگردانش است و یک معضل بزرگ برای استقلال محسوب می شود. باعث می شود که بازیکنان استقلال نیز دچار اضطراب شوند؛ بهتر آن است که با این تیم به طور کاملاً حساب شده و با برنامه ریزی کامل بازی کنند. باید کار وینگرهای سرعتی تیم آلومینیوم را کاملاً رصد کنند و همچنین مدافعان استقلال نیز خیلی هوشمندانه عمل کنند؛ زیرا بازیکنان سرعتی تیم آلومینیوم به خوبی عمل می کنند و این سرعت به هر تیمی لطمه وارد می کند که استقلال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مومنی راجع به دربی بیان کرد: دربی بازی سختی برای هر دوی این تیم ها است. دوستان و رقیبان قدیمی که دیدارشان بر اساس تفکرات مربیان آن ها است و به طور کلی رقابت جدای از رفاقت است. با توجه به مسائل حاشیه ای که هر ۲ تیم را درگیر کرده است ، اضطراب این بازی بیشتر می‌شود و هر تیمی که بتواند بهترین استفاده از تاکتیک ها و موقعیت بازی را داشته باشد و کمترین اشتباه را انجام دهد، به موفقیت می رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار