برای پیشگیری از گاز و برق مصرف را مدیریت کنید

استاندار سمنان از شهروندان صنایع و دستگاه های اجرایی خواست با توجه به افزایش هفت درصدی مصرف گاز در این استان در بهینه سازی مصرف کوشا باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان و جمعی از مدیران استان پس از جلسه ویدئو کنفرانسی مدیریت مصرف سوخت زمستانی با حضور وزیران کشور، نیرو و نفت و استانداران سراسر کشور ، درباره میزان مصرف سوخت و راهکار‌های کاهش مصرف  بحث و تبادل نظر کردند.
 
او افزود: همه ساله با آغاز فصل زمستان و افزایش مصرف گاز، با مشکلاتی در حوزه‌ تامین سوخت برای نیروگاه‌ها مواجه هستیم و امسال نیز با توجه به شیوع کرونا و لزوم انجام تهویه‌ مناسب در منازل و ادارات ، مصرف گاز در کشور و استان  سمنان افزایش یافته است.
 
علیرضا آشناگر با بیان اینکه در استان سمنان از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و پانصد هزار متر مکعب گاز مصرف شده که نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش دارد گفت: روزانه بیش از ۸ میلیون متر مکعب گاز در استان سمنان مصرف می‌شود که با توجه به جمعیت استان، عدد نسبتا  زیادی است.
 
استاندار گفت: بیشترین مصرف گاز مربوط به واحد‌های صنعتی است که لازم است برخی واحد‌های بزرگ نظیر کارخانه سیمان نسبت به تبدیل سوخت خود از گاز به مازوت اقدام کنند.
 
او افزود: برخی از نیروگاه‌های استان هم باید سوخت مصرفی خود را از گاز به گازوئیل تغییر داده و در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
 
استاندار همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست، ضمن استفاده‌ درست از انرژی، مصرف سوخت را تا حد ممکن کاهش دهند.
 
علیرضا آشناگر با بیان اینکه ۴۲ درصد از گاز مصرفی استان در بخش صنعت و ۱۷ درصد مربوط به مصارف خانگی است تاکید کرد : با مدیران دستگاه‌هایی که مصرف بیش از اندازه انرژی داشته باشند برخورد خواهد شد.
 
انتهای پیام / گ
برچسب ها: مصرف برق ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.