هشدار سازمان ملل درباره شرایط دشوار هزاران پناهنده در اردن

کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل در اردن اعلام کرد از مجموع ۷۵۲ هزار پناهنده‌ای که در این کشور هستند بیش از ۲۱۴ هزار نفر در شرایط سخت انسانی قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الغد الاردنی، کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل متحد در اردن اعلام کرد که تعداد پناهندگانی که در اردن جزء افراد با شرایط جسمی خاص یا در شرایط انسانی سخت و ویژه قرار دارند ۲۱۴ هزار و ۲۷۲ نفر از مجموع ۷۵۲ هزار پناهنده‌ای است که نام آن‌ها در این کمیساری ثبت شده است.

بر اساس آخرین آمار گزارش شده، تا نیمه نوامبر سال ۲۰۲۰ تعداد پناهندگانی که در شرایط خاص هستند ۲۸.۵ درصد کل پناهندگانی بود که در اردن زندگی می‌کنند.

در این گزارش آمده است: ۷۵.۴ هزار پناهنده یعنی ۱۰ درصد کل پناهندگان از مشکلات پزشکی خطرناک رنج می‌برند و ۳۶.۸ هزار نفر معادل ۴.۹ درصد نیازمند حمایت‌های قانونی هستند. همچنین ۳۰.۶ هزار پناهنده معلول هستد، ۲۸.۸ هزار کودک در معرض خطر هستن، ۱۸.۱ هزار خانواده تنها به وسیله یکی از والدین اداره می‌شوند، ۱۴.۶ هزار پناهنده خانم و ۱۴.۶ هزار پناهنده سالمند وجود دارند و ۱۵۴ هزار نفر نیز نیازمند‌ها و شرایط خاص مختلفی دارند.

کمیساریای  امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که در اردوگاه‌های پناهندگان اردن دو هزار و ۵۱۵ کودک بدون سرپرست و تنها هستند.

بر اساس آمار کمیساریای، ۴.۸ درصد از مجموع پناهندگان در اردن را بزرگسالان تشکیل می‌دهند و ۴۶.۸ درصد را کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال هستند.

طی سال‌ها جنگ و درگیری در کشور‌های عربی منطقه حدود ۷۵۲ هزار پناهنده به کشور اردن مراجعه کرده و در اردوگاه‌های ویژه مستقر شده اند که ۸۸.۱ درصد آنان سوری، ۶۶.۸ درصد آنان عراقی، ۲ درصد یمنی، ۶ هزار نفر سودانی، ۷۴۲ نفر از سومالی و ۱۵۵۱ نفر از سایر کشور‌ها هستند.

با وجود تمام مشکلاتی که پناهندگان برای اردن ایجاد کرده‌اند، «بشیر الخصاونه» نخست وزیر اردن، تاکید کرد که دولت به مقابله با تجاوزات و اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی برای تغییر وضع تاریخی و قانونی در قدس ادامه خواهد داد.

او اعلام کرد: دولت اردن تمام تلاش خود را برای تحقق صلح عادلانه و با استناد به قطعنامه‌ها و توافق‌های قانونی بین‌المللی به کار می‌گیرد و بر راه حل تشکیل دو دولت مستقل بر اساس مرز‌های ۴ ژوئن سال ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی تاکید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار