تشکیل ۱۸۸ تیم مراقبتی در تربت حیدریه

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ۱۸۸ تیم رهگیری و مراقبتی در قالب "طرح شهید سردار سلیمانی" در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم تیموری معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این‌که در گام چهارم بسیج ملی مقابله با کرونا بر قطع زنجیرۀ انتقال تاکید شده است، گفت:در این طرح تیم‌های رهگیری و مراقبتی مهم‌ترین نقش را در قطع زنجیرۀ انتقال بر عهده دارند و ین تیم‌های دو و سه نفره شامل یک مراقب سلامت (بهورز)، یک سفیر سلامت و یک رابط سلامت محله یا نیروی بسیجی است که در چارچوب وظایف تعیین شده فعالیت می‌نمایند.

او مراقبت و ردیابی افراد مثبت و بیماریابی فعال از اطرافیان بیمار  را یک حرکت مهم در کنترل بیماری کرونا دانست و افزود: تیم‌های رهگیری و مراقبتی وظیفه دارند با پایش محله‌محور و خانواده‌محور نسبت به انجام تست‌های سریع از موارد مشکوک و همچنین ارجاع جهت تست pcr اقدام نمایند. آموزش بیماران و افراد در تماس با آن‌ها، اجرای قرنطینه و جداسازی بیماران در منزل، گند زدایی و پایش مستمر وضعیت بیمار و اطرافیان از دیگر وظایف تیم‌های نظارتی در قالب طرح شهید سردار سلیمانی است.


انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.