واتساپ رکورد مکالمه تصویری در شب کریسمس را شکست

در شب کریسمس حدود ۱.۴ میلیارد تماس تصویری با پیامرسان واتساپ برقرار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا باعث شده است افراد دید و بازدید‌های شب کریسمس خود را در بستر پیامرسان واتساپ انجام دهند، به این ترتیب  میلیارد تماس تصویری از طریق واتساپ در سال نوی میلادی برقرار شد که این یک رکورد برای این پیامرسان محسوب می‌شود. نکته قابل توجه اینکه آمار فوق نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.  پیش از این، پیامرسان واتساپ پرطرفدارترین نرم افزار ارتباطی در سراسر جهان لقب گرفته بود.  

بخش‌های Facebook Live و Instagram Live هم با حدود ۵۵ میلیون پخش زنده در ایام کریسمس، افزایش مخاطب داشته‌اند. از آنجایی که واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک همگی به فیسبوک تعلق دارند، این شرکت به فکر توسعه زیرساخت‌های خود افتاده است تا به این ترتیب بتواند جلوی بروز ایرادهای ناگهانی در پیامرسان‌های خود را بگیرد؛ گفتنی است فیسبوک زیرساخت‌های واتساپ را در گذشته توسعه داده بود و همین موضوع از قطع شدن آن در شب کریسمس جلوگیری کرد.

بازار هدف شرکت فیسبوک برای توسعه واتس‌اپ

ویروس کرونا باعث ارتقا واتساپ شد

رکورد جدید واتساپ یکی از موفقیت‌های بسیار بزرگ برای فیسبوک است و نشان می‌دهد این شرکت آمادگی کامل برای ایام شیوع ویروس کرونا را دارد و می‌تواند در سراسر دنیا پوشش کاملی را به کاربران خود ارائه دهد. فیسبوک در حال حاضر بالاترین میزان کاربر را در تمامی نرم فزار‌های موجود در بازار به خود اختصاص داده است.

گفتنی است؛ در شب کریسمس سایر نرم افزار‌های ارتباطی هم با افزایش چشمگیر مخاطب رو به رو بودند، اما برخی از آن‌ها دچار مشکل یا از دسترس خارج شدند، اما واتساپ به دلیل عدم قطعی توانست بین کاربران محبوبیت پیدا کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس.
۱۸:۴۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
به نفع بیل گیتس شده
Iran (Islamic Republic of)
Dr Ah
۱۱:۵۲ ۱۵ دی ۱۳۹۹
فهمیده اند دیگه تو این اوضاع خونه هم نمی رن
آخرین اخبار