سردار وحیدی:

شهادت سردار سلیمانی حرکتی نو به راه انداخت

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: در صحبت‌های شهیدان سلیمانی و فخری زاده جز خداجویی و عمل به تکلیف چیز دیگری مشاهده نمی‌کنیم.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی در مراسم تقدیر از برترین‌های پژوهش این دانشگاه با اشاره به درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی اظهار کرد: امروز روز به خاکسپاری یک عالم، زاهد، مجاهد و متفکر است که یاد شهید مطهری و شهید بهشتی را در جامعه ما زنده می‌کرد. آیت‌الله مصباح یزدی عالم بزرگوار و مظلومی بود و مظلومیت او نیز به خاطر پایداری در حق و مسیر صحیحی بود که به آن اعتقاد داشت.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن نخستین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی کسی بود که با شهادتش قیامتی به پا کرد و به دل‌های خسته جان داد و به افکار مردد، قوت بخشید و راه‌های کج را به بن‌بست رساند و روح، جنبش و حرکتی نو راه انداخت.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره شهید فخری زاده با تاکید بر اینکه او علم را در گمنامی و مجاهدت را در بی نامی دنبال می‌کرد، گفت: شهیدان سلیمانی و فخری زاده سال‌ها آماده شهادت بودند و شهید فخری زاده ۲۰ سال آماده شهادت بود و قرار بود که شهید شود.

سردار وحیدی با بیان اینکه «آیت الله مصباح یزدی و شهیدان سلیمانی و فخری زاده از مصاداق اولوالاباب هستند» خاطرنشان کرد: اولولالباب صاحبان خردی هستند که عهد شکنی نمی‌کنند؛ این سه فقید به آنچه عهد کرده بودند عمل کردند و میثاق نشکستند و به عهد خود استوار بودند.


بیشتر بخوانید

مکتب سلیمانی عامل اصلی شکست آمریکا در منطقه


وی با تاکید بر اینکه اولولالباب کسانی هستند که علم در وجودشان نهادینه شده است، افزود: این‌ها کسانی بودند که به عالم و زمان خود بصیر بودند و می‌فهمیدند که تکلیفشان چیست؛ آن‌ها دوست و دشمن و وظیفه را می‌شناختند. این عزیزان مصداق نورند و دشمنان مصادیق ظلمتند. یکی پدر مقاومت است و دیگری پدر روحانی گروه‌های عظیمی از راه‌یافتگان به حرم دوست هستند. چقدر خوب است در کشوری تنفس می‌کنیم که فخری زاده‌ها و سلیمانی‌ها و بزرگانی، چون آیت‌الله مصباح یزدی تنفس کردند.

وزیر پیشین دفاع با بیان اینکه «در صحبت‌های شهید سلیمانی و شهید فخری زاده جز خداجویی و عمل به تکلیف چیز دیگری مشاهده نمی‌کنیم و دیدیم که آیت‌الله مصباح نیز با تمام وجود خود در مسیر اطاعت خدا حرکت کرد»، خاطرنشان کرد: امروز یک جریان پر خروش در جریان است و هنگامه پنجه افکنی حق و باطل و نعره کشی دشمن و حماسه‌سرایی دوست باید بدانیم که در کجا قرار داریم. امروز خنده‌های دشمن و قهقهه‌های شهدای ما پیش چشم ماست؛ اگر از این شهدا پیروی کنیم و خود را شاگردان مکتب آن‌ها بدانیم، برای ما تصویری بسیار زیبا از خلقت خدا ترسیم می‌شود که ببینیم چقدر خلقت عجیب و زیباست که خدای بزرگ این صحنه را اداره می‌کند و چگونه زمینه رشد، اعتلا و پرواز و حرکت را برای ما ایجاد می‌کند و چقدر شیطانی خواهیم شد اگر به این دنیا دل ببندیم.

سردار وحیدی ادامه داد: در این دنیا همانطور که اوج‌ها را می‌بینیم، فرود‌ها را هم می‌بینیم؛ کسی که ۸۰ سال زندگی کرده و جلسات داشته و خیلی‌ها به امید اینکه از مسیر او راه پیدا کنند، پای منبر او نشستند، اما در آخر عمر و حالا که موقع رفتن است در دام شیطان می‌لغزد؛ آن هم به بدترین و اسفناک‌ترین شکلش؛ مثال این حرف آقای امجد است. دل آدم می‌سوزد، ولی نگرانیم که حواس‌مان را به خودمان جمع کنیم؛ او عالم است ظاهراً عالم است، ولی معلوم است که علم در او رسوخ نکرده و معلوم است که ۸۰ سال به خودش دروغ گفته است.

وی گفت: فرد دیگری بنام عبدالکریم سروش کارش بجایی رسیده که اخیراً در اظهاراتی رسول اکرم (ص) را نعوذ بالله فردی قاتل و خشن معرفی کرده است. این در حالیست که او نخستین کتاب‌هایش را جهت تصحیح به شهید مطهری تقدیم کرده بود، اما امروز کارش به جایی رسیده که علیه پیامبر اعظم (ص) حرف می‌زند. فرد دیگری بنام کمال حیدری نیز از این دست افراد است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار کرد: در دنیایی که این نزول‌ها و سقوط‌ها را داریم، آن اوج‌ها را نیز داریم؛ در این مسیر باید تکلیف خود را روشن کنیم که کدام طرف هستیم و تلاش، کار و پژوهش ما باید در این مسیر باشد؛ نوشتن‌ها و خواندن‌هایی که چیزی را نصیب ما نکند، فایده‌ای ندارد بلکه پژوهشی مهم است که مسیر حق و حقیقت را به ما نشان می‌دهد.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه عالی دفاع ملی، با حضور فرزندان شهید محسن فخری زاده، لوح تقدیری به خانواده این شهید اهدا شد.

محمد مهدی فخری زاده فرزند شهید محسن فخری زاده نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه آنچه که پدرم بر آن خیلی تلاش داشتند، ارتقای علمی کشور و توجه به مسأله علم و بکارگیری آن در راستای رشد و خودکفایی کشور بود، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شاخص شهید فخری زاده، دریافت و شناخت علم نافع و عملیاتی کردن و بکار گیری آن بود.

وی با بیان اینکه «توجه به نخبگان و استعداد‌ها از دیگر ویژگی‌های شهید فخری زاده بود» خاطر نشان کرد: شهید فخری زاده همواره نسبت به جلوگیری از خروج نخبگان و استفاده از آن‌ها در راستای تعالی و رشد کشور تلاش می‌کرد. مجموع این ویژگی‌ها حاصل این تفکر بود که هیچ محدودیتی برای دستیابی به علم و رشد و دستیابی به فناوری‌ها وجود ندارد. شهید فخری زاده هیچ محدودیتی را برای رسیدن به اهداف نداشت و قائل به محدودیت تجهیزاتی و دانشی نبود و معتقد بود که هرکاری که بخواهیم را می‌توانیم انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار