۲۰۰ هزار قمی از خدمات طرح ملی ناظران سلامت بهره‌مند شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: طرح ملی ناظران سلامت از ابتدای آذرماه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و با هدف نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی اصناف استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: طرح ملی ناظران سلامت در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای اهداف و برنامه‌های جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.

او ادامه داد: در این طرح بیماریابی سریع‌تر، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه «هرخانه یک پایگاه سلامت» در سراسر استان قم از ابتدای آذرماه کار خود را آغاز کرده است.

بهرامی افزود: این طرح طی یک همکاری مشترک با وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با سراسر کشور در حال اجراست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد: طرح در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی در راستای صیانت از سلامت هموطنان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا برنامه ریزی شده است.

بهرامی بیان کرد: در طرح ناظران سلامت ۲ هزار و ۷۲۹ مورد بازرسی صنفی از ۱۲ آذر الی ۱۰ دی ماه امسال صورت گرفته است.

او افزود: افزون بر ۲۵۰ نفر از جوانان، امدادگران و داوطلبان در قالب هزار و ۴۶۴ تیم فعال در روز و یکهزار و ۴۲۶ ساعت که در مجموع ۲ هزار و ۸۲۶ نفر روز می‌شود از اعضا ا خواهران و برادران به همراه کارشناسان بهداشت از واحد‌های صنفی و اماکن مختلف دیگر بازدید و بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظارت داشته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم همچنین از بهره‌مندی ۱۱ هزار نفر در طرح آمران سلامت و غربالگری جمعیت هلال احمر استان قم در حرم حضرت معصومه (س) از ۲۸ آذر الی ۱۱ دی ماه امسال خبر داد.

بهرامی با اعلام این خبر گفت: طرح آمران سلامت با شعار «جامعه را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی می‌کنیم» با هدف راهنمایی به افرادی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، توصیه و تاکید به حفظ فاصله اجتماعی، امر به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شأن و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه که از مهم‌ترین وظایف آمران سلامت است اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: در این طرح ۵۶ نفر روز از جوانان و داوطلبان هلال احمر اعم از ۲ خواهر و ۲ برادر در هر روز به مردم خدمت‌رسانی کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.