نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان مازوت نمی‌سوزانند

مدیر عامل نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان با اشاره به سهم پنج درصدی بنیاد مستضعفان در تولید برق کشور، گفت: هیچکدام از نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان مازوت نمی‌سوزانند.

نیروگاه‌های بنیاد «مازوت» نمی‌سوزانندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن امیری مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان با اشاره به فعالیت تمام نیروگاه‌های زیرمجموعه هلدینگ برق و انرژی صبا، اظهار کرد: نیروگاه‌های زیرمجموعه این هلدینگ جمعاً سهمی معادل پنج درصد از برق تولید شده در کشور را دارند و ظرفیت تولید آن‌ها معادل بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ مگاوات است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان  در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر استفاده از مازوت توسط برخی از نیروگاه‌های کشور افزود: سوخت تمامی نیروگاه‌های زیرمجموعه این هلدینگ به جز نیروگاه چابهار، گاز است و در صورت قطعی گاز یا هر اتفاق دیگر، هیچ یک از این نیروگاه‌ها، امکان سوزاندن مازوت و استفاده از این سوخت را به دلیل عدم دارا بودن تجهیزات متناسب با سوخت مازوت ندارند.

به گفته امیری، نیروگاه چابهار نیز به دلیل عدم دسترسی آن منطقه به گاز، گازوئیل سوز است و این نیروگاه نیز به هیچ وجه توانایی استفاده از سوخت مازوت را ندارد.

او گفت: سوخت جایگزین گاز در نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی خرمشهر، نیروگاه علی آباد و نیروگاه قم گازوئیل است و نیروگاه خرم آباد نیز با توجه به جدید الاحداث بودن آن هنوز تجهیزات سوخت جایگزین گاز به طور کامل در آن نصب نشده است.


بیشتر بخوانید


امیری تصریح کرد: نیروگاه زرگان در اهواز نیز که یک نیروگاه قدیمی است، تمام تجهیزات سوخت مازوت آن، در زمان واگذاری به بنیاد مستضعفان از مدار تولید خارج شد و این نیروگاه نیز به هیچ وجه امکان سوزاندن مازوت و استفاده از این سوخت را ندارد.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا در پایان اظهار کرد: حضور بنیاد مستضعفان در صنعت برق و نیروگاهی کشور به دلیل کمک به توسعه زیرساخت‌هایی است که شاید بخش خصوصی تمایل کمتری برای ورود به آن دارد و ما در این هلدینگ نسبت به حفظ محیط زیست و میزان آلایندگی‌های نیروگاهی حساسیت بالایی داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
آره - باور کردیم
آخرین اخبار