برترین‌های سال ۲۰۲۰/ از رکوردشکنی‌های گوناگون ورزشی تا وداع ستارگان ورزش با دنیا

سال ۲۰۲۰ پر از اتفاقات مهم ورزشی در سراسر دنیا بود که در این گزارش به چند مورد آن خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۲۰۲۰ با همه اتفاقات عجیب و غریب و منحصر به فرد، تمام شد. البته چند اتفاق مهم ورزشی درسراسر دنیا رخ داد که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به قهرمانی تیم فوتبال لیورپول بعد از ۳۰ سال در لیگ فوتبال انگلیس، سه گانه قهرمانی تیم فوتبال بایرن مونیخ، درگذشت سیامند رحمان و دیگو مارادونا، نایب قهرمانی پرسپولیس ایران در مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا و به تعویق افتادن المپیک اشاره کرد.

وداع کوبی برایانت با دنیا

اولین شوک سال ۲۰۲۰ مرگ کوبی برایانت اسطوره فقید تیم ملی بسکتبال آمریکا بود. کوبی بازیکن لس آنجلس لیکرز به دلیل سقوط هواپیما به همراه دخترش و ۷ نفر دیگر  جان خود را از دست داد و دنیای ورزش را در بهت و ناباوری عجیبی فرو برد.

قهرمانی تیم فوتبال لیورپول بعد از ۳۰ سال

۳۰ سال آرزوی بندرنشینان لیورپول با ناخدا صلاح به بار نشست و در نهایت این تیم با کسب ۹۹ امتیاز توانست حسرت این سال‌ها را تمام کند و به عنوان قهرمانی لیگ جزیره برسد. یورگن کلوپ سرمربی آلمانی این تیم قهرمانی تیمش را برای هر تیمی دست نیافتنی تصور و اعلام کرد "این پایان راه نخواهد بود."

خداحافظ سیامند خندان

سیامند رحمان قهرمان ایرانی وزنه برداری پارالمپیک در سال ۲۰۲۰ جان خود را بر اثر سکته قلبی از دست داد. رحمان سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ را هم تصاحب کرده بود، اما این وزنه بردار نامی نتوانست برای ارتقای رکوردش به توکیو برسد.

سه گانه تاریخی بایرن مونیخ

روزی یوپ هاینکس تیم بایرن مونیخ را ترک کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد سکانداری به شش دانگی او پیدا شود، اما هانسی فلیک از تیم ملی فوتبال آلمان برای نجات برترین تیم بوندسلیگا به جمع باواریایی‌ها اضافه شد و در ابتدا به همراه این تیم توانست عنوان قهرمانی بوندسلیگا و بعد هم لیگ قهرمانان اروپا را تصاحب کند. بایرن مونیخ با نتیجه ۸ بر ۲ برابر بارسلونا به برتری رسید و غم عجیبی روی دل مسی برای قهرمانی گذاشت و این بازیکن بعد از شکست سنگین تیمش درخواست جدایی از بارسا را داد! چندی بعد فلیکس به همراه شاگردانش فاتح سوپرکاپ فوتبال آلمان برابر دورتموند شد و جام را برای سومین بار بالای سر برد.

کش و قوس مسی برای جدایی از جمع کاتالان‌ها

لیونل مسی ستاره دنیای فوتبال و باشگاه بارسلونای اسپانیا تا ابتدای سال ۲۰۲۱ به عنوان بازیکن آزاد خواهد بود، اما در سال ۲۰۲۰ با اعلام جدایی اش از این تیم هواداران بارسلونا را دچار شوک کرد. باشگاه بارسلونا اجازه خروج به ستاره خود را نداد و اعلام کرد به حضور او احتیاج دارد. با استعفای ماریو بارتومئو، مدیر فنی این تیم و نزدیک شدن انتخابات این باشگاه نامزد‌های مختلف شعار انتخاباتی خود را روی ماندن مسی در جمع کاتالان‌ها گذاشته اند.

سلام بر المپیک ۲۰۲۱ توکیو

با شیوع ویروس کرونا مهم‌ترین رقابت دینا یعنی المپیک ۲۰۲۰ توکیو به تعویق افتاد و این مسابقات در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. به موازات المپیک رقابت‌های دیگری مانند مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، یورو ۲۰۲۰ و سایر رویداد‌های ورزشی لغو و به سال بعد موکول شدند. هنوز هم بر سر نحوه برگزاری المپیک توکیو بین سران کمیته بین المللی بحث است.

پادشاهی لوا بالاتر از مسی و رونالدو

رابرت لواندوفسکی ستاره تیم فوتبال بایرن مونیخ با عملکرد فوق العاده‌ای که به همراه این تیم در بوندسلیگا، سوپر کاپ و لیگ قهرمانان اروپا از خود به جای گذاشت، به عنوان بهترین بازیکن فوتبال انتخاب شد. پادشاه لوا به سیطره مسی و رونالدو در درو کردن جوایز پایان داد و نام خود را به عنوان مدعی جدید ماندگار کرد.

شوک آخر همیلتون به شوماخر

کسب هفتمین عنوان قهرمانی در فرمول یک برای لوئیس همیلتون شوک آخر را به مایکل شوماخر قهرمان افسانه‌ای فرمول یک وارد کرد! این ابر ستاره با فرمول خود توانست رکورد خوبی از خود به جای بگذارد و در گرند پری پادشاهی کند. همیلتون با این اقدام تاریخی عنوان شوالیه را از ملکه انگلیس هم دریافت کرد.

مارادونا درگذشت

دیگو مارادونا ستاره فقید دنیای فوتبال و تیم ملی فوتبال آرژانتین بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داد و دنیا را در بهت و ناباوری فرو برد. هنوز بر سر نحوه مرگ دُن دیگو میان پزشکان بحث است، اما وراث زننده گل دست خدا همچنان بر سر ارث و میراث پدر در حال بحث و جدل هستند.

دبل نایب قهرمانی پرسپولیس در ACL

تیم فوتبال پرسپولیس ایران با وجود همه سختی‌ها کاری کرد کارستان! این تیم در عرض کمتر از ۲ سال دوباره به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و برابر اولسان کره جنوبی بازی کرد. پرسپولیسی‌ها با وجود همه شایستگی‌هایی که داشتند در نهایت برای دومین بار نایب قهرمان این مسابقات شد. غیبت ناعادلانه عیسی آل کثیر به دلیل محرومیت کنفدراسیون فوتبال آسیا و نبود وحید امیری و احسان پهلوان هم سدی برای قهرمانی پرسپولیس در ACL شد.

امید می‌رود با کشف واکسن کرونا، نحوه برگزاری بازی‌ها در تمام دنیا رنگ و بوی سابق را به خود بگیرد تا ورزشکاران و هواداران پر و پا قرص ورزش باز هم در استادیوم‌ها دیداری تازه کنند.


بیشتر بخوانید


گزارش از پرنیان مددی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۹ دی ۱۳۹۹
ای وار. ببخشید ای وای
آخرین اخبار