آژانس بین المللی انرژی اتمی: ایران غنی‌سازی ۲۰ درصدی را آغاز کرده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی در سایت فردو ایران را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی در سایت فردو را آغاز کرده است.

پیش از این کاظم غریب آبادی، نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین المللی گفته بود: مدیرکل آژانس طی گزارشی آغاز تولید اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد را تایید کرده است.

نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین المللی افزود: در این گزارش آمده است که بازرسان آژانس مهر و موم یک سیلندر ۱۳۷.۲ کیلوگرمی اورانیوم ۴.۱ درصد را برداشته و این سیلندر به خط تولید وصل و تولید اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد توسط ایران آغاز شد.

او افزود تایید این خبر به دنبال ارائه اصلاحیه پرسشنامه اطلاعات طراحی سایت فردو به آژانس و حضور بازرسان در این سایت برای راستی آزمایی اطلاعات ارائه شده است و برداشتن مهر و موم سیلندر حاوی اورانیوم ۴.۱ درصد صورت گرفت.

نماینده دائم کشورمان گفت این اقدام به دنبال نامه مورخ ۱۱ دی ماه ایران به آژانس صورت گرفت. در این نامه که طی گزارشی از سوی آژانس به اطلاع کشور‌های عضو نیز رسیده، آمده است: «مطابق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و به منظور پایبندی به این مصوبه، سازمان انرژی اتمی قصد دارد اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد را در کارخانه غنی سازی سوخت فردو تولید نماید. پرسشنامه اطلاعات طراحی سایت فردو نیز متعاقبا بروزرسانی خواهد شد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سبلان
۰۵:۴۲ ۱۶ دی ۱۳۹۹
عزیزان نگران نباشند فقط دو سیلندر ، نه غلط کردم یک سیلندر ،نیم سیلندر باشه ؟ اصلاً هیچی فقط حرفی بود از سر شوخی ، ما که تعارف نداریم ، شما هم سر شروط خود تعارف نداشته باشید.
Germany
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۵ دی ۱۳۹۹
بله درست همین است. تا زمانی که خود مجلس
تصمیم بازنگری و یا ادامه ان با درصد بالاتری را بگیرد
عقب نشنی هم نداریم
از کسی هم ترسی نداریم با هیچ کشوری هم تعارف نداریم
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برود سراغ دیگران
آخرین اخبار