اعلام قرنطینه سراسری در انگلیس در میان نگرانی ها از عبور قربانیان از مرز یکصد هزار نفر

در میان نگرانی ها از افزایش شمار قربانیان کرونا، بوریس جانسون از اعلام قرنطینه سراسری در انگلیس خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از اعمال قرنطینه سراسری در انگلیس خبر داد.

بر اساس این گزارش، بوریس جانسون، دستور یک قرنطینه سراسری در انگلیس را داده است که بدین معناست مردم تنها می‌توانند از خانه‌های خود برای دلایل محدودی خارج شوند. این قرنطینه سراسری قرار است تا نیمه فوریه ادامه پیدا کند.

بوریس جانسون همچنین گفت افرادی که به شکل بالینی در معرض خطر قرار دارند و نیز افرادی که سابقا به آن‌ها گفته شده بود تا مراقب باشند، باید در خانه بمانند و تنها برای قرار‌های پزشکی و ورزش از خانه خارج شوند.

این در حالی است که نشریه مترو چاپ انگلیس نیز در گزارشی اعلام کرد یک دانشمند وابسته به دولت هشدار داده شمار مرگ و میر ناشی از کرونا احتمال دارد تا پایان همه گیری این بیماری به بالای یکصد هزار نفر برسد.

پروفسور «جان ادموند» (John Edmunds) عضو گروه مشاوره علمی دولت در امور اضطراری (Sage) و دانشمند در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن به رادیو 4 بی بی سی گفت: من فکر می کنم شمار نهایی مرگ و میرها متأسفانه به 100 هزار نفر یا بیشتر برسد.

او در ادامه هشدار داد که همراه بابسته بودن مدارس، اقدامات بیشتری برای کنترل شیوع کرونا نیاز است. این دانشمند دولتی انگلیس گفت: ما در اوضاع سختی هستیم. گونه جدید (کرونا) به واقع قابلیت انتقال پذیری بیشتری را به نسبت گونه‌های قدیمی‌تر دارد. بنابر این ما باید اقدامات بیشتری را بکار بندیم.

تا کنون بیش از دو میلیون و ۷۱۳ هزار نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۷۵ هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار