در بسته حوادث امروز بخوانید؛

دزد دوچرخه‌های نجف آباد دستگیر شد / کشف محموله ۲ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در برخوار

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۶ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۱۶ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۴۷۰ میلیون ریال محصولات آرایشی قاچاق در کاشان

فرمانده انتظامی کاشان، از کشف ۴ هزار و ۷۱۰ قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق به ارزش بیش از ۴۷۰ میلیون ریال در این شهرستان خبرداد.
سرهنگ ستاد حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، با اشاره به کشف این میزان لوازم آرایشی قاچاق در بازدید از ۶ واحد صنفی کاشان گفت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند گروهی از فراد سودجو و عرضه کنندگان انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی را در سطح شهر کاشان شناسایی کنند.
 
او، گفت: ماموران پس از هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب کاشان و با همراهی کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، در بازرسی از ۶ واحد صنفی بیش از ۷هزار و ۷۰۰ قلم انواع محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی کشف کردند.
 
به گفته او، ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه در این عملیات را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۴۷۰میلیون ریال عنوان کرد و گفت: خرید و مصرف کالای قاچاق علاوه بر اینکه تهدیدی برای سلامت افراد جامعه است باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی و ایجاد بازار فروش برای کالا‌های کشور‌های خارجی موجب رشد تجمل گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی می‌شود.

دزد دوچرخه‌های نجف آباد دستگیر شد

سرهنگ "محمد حسین باباکلانی فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد بیان داشت: پس از شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت دوچرخه آنها، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام اقدامات تخصصی موفق شدند یک نفر را در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد ادامه داد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های تخصصی پلیس به ۲۲ فقره سرقت دوچرخه در شهرستان "نجف آباد" و فروش آن‌ها به ۳ مالخر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی از دستگیری مالخران این پرونده خبر داد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و سارق و مالخران پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ باباکلانی بازگرداندن اموال مسروقه کشف شده به مالکان را در اولویت کاری نیروی انتظامی دانست و خاطر نشان کرد: امید است شهروندان عزیز توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند و با از بین بردن فرصت‌های ارتکاب جرم از وقوع جرایم پیشگیری کنند.
 

کشف محموله ۲ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در برخوار

سرهنگ "نعمت خلیلی فرمانده انتظامی شهرستان برخوار بیان داشت: در ادامه طرح مقابله با قاچاق کالا‌های اساسی و سازمان یافته، مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۳ شهر"کمشچه" حین گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۸ آب میوه گیری، ۲ اتو، ۴ دستگاه همزن کوچک، ۳۵ دستگاه آب میوه گیری چهارکاره، ۱۳۳ همزن و ۳۶ آسیاب کوچک خارجی فاقد مدارک گمرکی و قانونی کشف شد.
دزد دوچرخه‌های نجف آباد دستگیر شد / کشف محموله ۲ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در برخوار
 


این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ خلیلی عنوان داشت: ارزش محموله کشف شده طبق نظر کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالا‌های اصلی و ضروری مردم، یکی از اولویت‌های مهم پلیس است و شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.
 

کشف ۶۹ کیلو "تریاک" در اصفهان

سرهنگ "حمیدرضا اکبری بیان داشت: ماموران پاسگاه انتظامی رامشه در اجرای طرح برخورد با عاملان خرید وفروش مواد مخدر حین کنترل محور‌های مواصلاتی، در محور اسفنداران به رامشه به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

او با اشاره به اینکه راننده خودرو بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد خاطر نشان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب پلیس بدنبال خودروی پژو، راننده این خودرو با استفاده از تاریکی شب اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری راننده متواری این خودروی پژو در دستور کار ماموران پلیس قرار دارد خاطر نشان کرد: طی استعلام پلاک خودروی مذکور مشخص شد خودرو همان روز از حوزه نجف آباد به سرقت رفته است که با انتقال خودرو به مقر انتظامی مقدار ۶۹ کیلو گرم ماده مخدر تریاک که به طرز ماهرانه‌ای زیر صندلی جاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرتان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه شناسایی این سوداگر مرگ به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفته است خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 

سرقت ۷۰ میلیون ریالی با شگرد پشتیبانی اپلیکیشن شاد

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با ورود به لینکی ناشناس به عنوان پشتیبان اپلیکیشن شاد مبلغ ۷۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس فتای استان رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد برای دریافت خدماتی تحت عنوان پشتیبانی اپلیکیشن شاد در یکی از گروه‌های واتس آپی با لینکی مواجه شدم که پس از ورود و پرداخت ۲۰ هزار ریال جهت دریافت خدمات، متوجه شدم علاوه بر این که خدماتی دریافت نکردم، کل موجودی حسابم که ۷۰ میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و هوشمندانه خود موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار شدند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با سامانه‌های جعلی تحت عناوین مختلف از جمله پشتیبانی، یارانه، سجام یا خدمات شارژ و اینترنت ارزان قیمت روبرو می‌شوند که بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کند و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشر‌ها قرار می‌دهند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.