شرکت الکترومد پرشین توس اولین تولیدکننده اختاپوس (ثابت‌کننده بافت قلب) در کشور

شرکت‌های دانش بنیان به جهت ارزش افزوده بالایی که ایجاد می‌کنند، نقش ویژه‌ای در رشد کشور در زمینه‌های علمی، فناوری و نیز اقتصادی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت‌های دانش بنیان به جهت ارزش افزوده بالایی که ایجاد می‌کنند، نقش ویژه‌ای در رشد کشور در زمینه‌های علمی، فناوری و نیز اقتصادی بر عهده دارند. به بیان حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، شرکت‌های دانش بنیان یکی از بهترین مظاهر و موثرترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند.

ثروت زایی از علم و فناوری، ایجاد اشتغال پایدار، ارزش افزوده، تولید و صادرات کالاهای دانش بنیان به عنوان اهداف توسعه این شرکت‌ها به‌حساب می‌آیند.

به منظور شناخت و آشنایی بیشتر با این قبیل شرکت‌ها به گفتگو با محسن شهرآیینی، مدیرعامل شرکت مهندسی پزشکی الکترومد پرشین توس پرداخته‌ایم، شرکتی که در سال 1387 با هدف تولید تجهیزات پزشکی تاسیس گردید و از سال 1394 فعالیت خود را در پارک علم و فناوری خراسان رضوی استمرار بخشید. آنچه در ادامه می‌آید بخشی از این گفتگو است:

شرکت الکترومد پرشین توس اولین تولیدکننده اختاپوس (ثابت‌کننده بافت قلب) در کشور

شهرآیینی مدیرعامل جوان شرکت مهندسی پزشکی الکترومد پرشین توس در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: جای بسی افتخار است که امروز پس از گذشت تنها 5 سال از آغاز به کار رسمی این شرکت در پارک علم و فناوری مشهد، محصولات تولیدی آن نیاز بیش از 150 مرکز بهداشتی درمانی در سراسر کشور را پوشش می‌دهند.

ثابت‌کننده بافت قلب (اختاپوس) که به منظور تثبیت بافت قلب حین عمل‌ جراحی قلب باز مورد استفاده قرار می‌گیرد، محصول شرکت الکترومد پرشین توس است که برای اولین بار در ایران و خاورمیانه از روی نمونه آمریکایی این محصول ساخته و به بازار داخلی عرضه شد.

  شرکت الکترومد پرشین توس اولین تولیدکننده اختاپوس (ثابت‌کننده بافت قلب) در کشور

ایده تولید داخلی این محصول برای اولین بار توسط آقای احسان افتخارپور، سرپرستار جراحی قلب بیمارستان امام رضا مشهد و یکی از سهامداران شرکت الکترومدپرشین توس مطرح شد و پس از کسب مجوزهای مورد نیاز از سازمان‌های مربوطه و اداره کل تجهیزات پزشکی و نیز استاندارد 13485ISO، تولید داخلی این محصول در پارک علم و فناری مشهد کلید خورد.

از آنجا که قیمت نمونه آمریکایی این محصول با کیفیت مشابه، 5 برابر نمونه داخلی تولید شده‌است، بومی سازی این محصول گامی بزرگ در جهت کاهش هزینه‌های جراحی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و نیز افزایش قدرت ارز ملی محسوب می‌شود.

اختاپوس تولیدی شرکت الکترومد پرشین توس کلیه استانداردهای کیفیت را داراست و در حال حاضر بالغ بر 4000 عدد از این محصول در بیش از 10 استان و 150 مرکز تخصصی قلب و عروق طی سال‌های گذشته مورد استفاده قرارگرفته‌است. وی تصریح‌کرد که رونق تولید و ارتقا سطح کیفی محصول و نیز امکان تعدیل بیشتر قیمت‌ تمام‌شده تنها با حمایت، ارائه پیشنهادات و ارزیابی پزشکان و متخصصان این حوزه و همچنین سیاست‌های حمایتی از جانب سیستم‌های دولتی امکان‌پذیر می‌باشد. این در حالیست که علیرغم بومی بودن این محصول، هم‌اکنون هیچگونه همراهی و مساعدت خاصی جهت فروش و همچنین تسریع در تسویه توسط مراکز درمانی به چشم نمی‌خورد. بعلاوه، دریافت وام جهت توسعه سایر طرح‌های تولیدی و افزایش سبد محصولات نیز با وجود بروکراسی‌های اداری بازدارنده عملا غیرممکن است. البته لازم به ذکر است که این شرکت همواره از حمایت‌های خالصانه مسئولان پارک علم و فناوری خراسان رضوی در راستای اختصاص زمین و فضای لازم و نیز حمایت‌های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی برخوردار بوده‌است که بدینوسیله مراتب تشکر و قدردانی خود را از آن‌ها ابراز می‌داریم.

شرکت الکترومد پرشین توس اولین تولیدکننده اختاپوس (ثابت‌کننده بافت قلب) در کشور

شهرآیینی افزود: هولدینگ الکترومد پرشین توس که ابتدا با 6 نیروی انسانی آغاز به کار کرد، امروز بالغ بر 50 نفر پرسنل دارد و در تلاش است تا با افزایش ظرفیت تولیدی و گسترش تنوع محصولات تا حدامکان مراکز درمانی و بیمارستان‌های سراسر کشور را از واردات کالای پزشکی در زمینه تولیدی خود بی‌نیاز کرده و گام مهمی در جهت صادرات این محصولات به کشورهای همسایه بردارد. وی همچنین خاطرنشان کرد این شرکت که از بستر مناسب تولیدی برخوردار است، در راستای افزایش تنوع محصولات خود حاضر به سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های تولیدی مرتبط در این حوزه می‌باشد و از صاحبان ایده دعوت به همکاری می‌نماید. علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت ایده‌های خود از طریق آدرس ایمیل info@electromedpersian.com با بخش تحقیق و توسعه شرکت در ارتباط باشند.

او در پایان گفت: امیدوارم با تکیه بر توان داخلی و حمایت واقعی از تولیدکنندگان و کالای داخلی، زمینه ساز رونق بخشی تولید، رشد اقتصادی، اشتغال زایی و رفع فصل بیکاری در کشور باشیم.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار