تاکید لوکاشنکو بر انتخاب رئیس دولت از طریق انتخابات

رئیس جمهور بلاروس معتقد است که مسئله تصدی او به عنوان رئیس دولت فقط از طریق انتخابات حل می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس امروز سه شنبه گفت که مسئله تصدی او به عنوان رئیس دولت فقط از طریق انتخابات حل می‌شود و نه از راه‌های دیگر.

او همچنین در مورد تصمیم خود مبنی بر نامگذاری سال ۲۰۲۱ به عنوان «سال وحدت ملی» اظهارنظر کرد و گفت این کار را برای «نشان دادن چیزی به کسی» انجام نداده است بلکه برای تحکیم و یکپارچگی عموم مردم است.

لوکاشنکو اخیراً اظهارات مشابهی را در زمینه تغییرات بالقوه در هنجار‌های قانون اساسی مطرح کرده و اظهار کرده بود: این اصلاحات فقط از طریق همه پرسی انجام می‌شود.

پیش از این، اتحادیه اروپا ده‌ها نفر از مقام‌های بلاروس را در ارتباط با اعتراضاتی که از ماه اوت (مرداد) به انتخاب دوباره «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس آغاز شده بود، تحریم کرده بود.

اتحادیه اروپا تاکنون ۵۵ مقام بلاروسی از جمله رئیس جمهور این کشور را تحریم کرده است که بر اساس این اقدام، افراد تحریم شده مجاز به سفر به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیستند.

وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا نیز بار دیگر تعدادی از مقامات بلاروس را به بهانه «ارتباط آن‌ها با انتخابات سال جاری و سرکوب اعتراضات پس از آن» تحریم کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار