بازگشت وندی شرمن به وزارت خارجه آمریکا

منابع خبری از بازگشت دوباره معاون اسبق سیاسی وزارت خارجه آمریکا به این نهاد خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پولیتیکو امروز (سه شنبه) در گزارشی از انتخاب «وندی شرمن» معاون اسبق سیاسی وزارت خارجه آمریکا، از سوی تیم انتقال «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، برای رسیدن دوباره به این منصب خبر داده است.

تیم انتقالی بایدن در حال حاضر مشغول انتخاب گزینه‌های خود برای کابینه آینده آمریکا هستند و تاکنون برای وظایف کلیدی این کشور از مقامات اسبق آمریکا در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» استفاده کرده‌اند.

پولیتیکو به نقل از دو منبع آگاه به مسائل انتقالی آمریکا اعلام کرد وندی شرمن در وزارت خارجه نامزد احتمالی برای معاونت «تونی بلینکن» وزیر خارجه بایدن، عنوان شده است.

شرمن در زمانی که معاون وزیر امورخارجه در دوران ریاست جمهوری دولت اوباما بود در مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای با ایران نقشی اساسی ایفا کرده است.

«ویکتوریا نولاند» نیز از سوی این تیم به عنوان نامزد احتمالی «معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور سیاسی» انتخاب شده است. او پیشتر در دوره اروباما معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا بود.

«جون فینر» مقام سابق وزارت امورخارجه آمریکا نیز از سوی تیم بایدن به عنوان معاون مشاور امنیت ملی انتخاب شده است. او در دوره اوباما مقام‌های مختلفی داشته و در نهاد‌های مختلف نقشی اساسی ایفا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار