طبرسی:

واکسن کرونای ایرانی تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به تولید انبوه می‌رسد

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در صورتی که واکسن کرونای تولید ایران، تمام مجوز‌ها را کسب کند تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به تولید انبوه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: واکسن کرونایی که به افراد تزریق شد تا به امروز هیچ عارضه‌ای را در آنان ایجاد نکرده و این داوطلبان هفته آینده برای تزریق دوم ویروس کرونا آماده خواهند شد.

او افزود: تمامی علائم در افراد داوطلب تزریق واکسن کرونا شناسایی شده و حتی کوچک‌ترین علائم آن ثبت خواهد شد.

طبرسی تصریح کرد: بروز درصد کمی از عوارض در همه واکسن‌های دنیا وجود دارد، اما عوارضی که بعد از تزریق واکسن ویروس کرونا منجر به مرگ شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: معمولا واکسن‌هایی که قبل از بیماری کرونا در جهان ساخته می‌شد ۶ الی ۱۰ سال طول می‌کشید، اما در مورد واکسن کرونا به علت بعد جهانی و مرگ و میر‌های ناشی از آن سریع‌تر عمل شد و اگر واکسن کرونای تولید ایران، تمام مجوز‌ها را کسب کند تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به تولید انبوه می‌رسد.


بیشتر بخوانید


طبرسی درباره میزان موفقیت ساخت واکسن ویروس کرونا در کشور‌های دیگر گفت: کشور‌هایی مانند روسیه، چین و هند به ساخت واکسن کرونا پرداخته اند که ۸۰ تا ۹۰ درصد از تولید آن راضی بوده اند و در این زمینه موفقیت کسب کرده اند و اینکه این میزان در واکسناسیون عمومی چند درصد موفقیت آمیز است کاملا بستگی به اثرات تزریق آن روی افراد مختلف دارد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۰۲:۰۳ ۱۷ دی ۱۳۹۹
ان شاالله که دیگه راحت میشیم .به امید خدا
آخرین اخبار