عربشاهی: چیدمان نادرست به پرسپولیس ضربه زده است/ جای مهدی عبدی در ترکیب اصلی سرخپوشان خالی بود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره تساوی این تیم برابر تیم سپاهان توضیحاتی داد.

ضیا عربشاهی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تساوی پرسپولیس برابر تیم سپاهان اظهار کرد: این بازی در نیمه اول یک مقدار افت و خیز داشت. همچنین تیم پرسپولیس نتوانست  به راحتی از تیم سپاهان عبور کند، چون این تیم اصفهانی ریشه دار است و بازیکنان خوبی در میانه زمین خود دارد.

او ادامه داد: تیم فوتبال  پرسپولیس در چیدمان نفرات مشکل دارد و همین موضوع به سرخپوشان ضربه می‌زند. عبدی که در فینال آسیا گل زده است در ترکیب اصلی پرسپولیس برابر سپاهان حضور نداشت و در دقیقه ۸۶ وارد زمین مسابقه شد. چرا باید اعتماد به نفس عبدی تضعیف شود؟ به نظرم باید به عبدی  اعتماد کنیم تا شرایط روحی و روانی اش بالا برود. متاسفانه نمی‌دانم دستیار گل محمدی چه اندیشه‌ای در ذهنش دارد و آیا می‌خواهد محبوبیت گل محمدی را یک مقدار کمرنگ کند؟ برای من جای تعجب دارد که سعید حسین پور در پست اصلی خود بازی نکرد.

خروج کی روش از زمین مسابقه به نفع پرسپولیس شد 

عربشاهی گفت: البته مصدومیت کی روش استنلی به نفع تیم پرسپولیس شد، چون این بازیکن ضربات سر خوبی زد و با خروج او از زمین مسابقه یک مقدار سرخپوشان راحت شدند. در نیمه اول، بازی  بیشتر در وسط زمین  جریان داشت و درگیری بین خط میانی پرسپولیس و سپاهان بود، چون نقطه قوت هر ۲ تیم در میانه میدان مسابقه است. همچنین هر ۲ تیم نگذاشتند که میانه زمین مسابقه را از دست بدهند و بیشتر توپ در یک سوم میانی رد و بدل می‌شد و خطر آن چنانی روی دروازه‌ها نبود.

عربشاهی: چیدمان نادرست به پرسپولیس ضربه زده است/ جای مهدی عبدی در ترکیب اصلی سرخپوشان خالی بود

جای لک در تیم ملی خالی است 

او افزود: بازی در نیمه دوم  بهتر بود و هر ۲ تیم انگیزه زیادی داشتند و همین موضوع باعث شد که در کار‌های ترکیبی و تیمی موفق‌تر باشند. من امروز به لک تبریک می‌گویم، چون ۲ گل صددرصد را از درون دروازه پرسپولیس بیرون کشید و او نشان داد که دروازه بان بزرگی محسوب می‌شود و جای او در تیم ملی فوتبال خالی است.

پرسپولیس با استفاده از ۲ مهاجم برابر سپاهان به گل می رسید 

پیشکسوت پرسپولیس گفت: تیم سپاهان در عمق دفاع خود مشکل داشت و اگر گل محمدی از  ۲ مهاجم در این بازی استفاده می‌کرد در آن صورت سرخپوشان شانس زیادی برای گلزنی داشتند. کادر فنی پرسپولیس دوست دارد  تیمش مالکیت توپ را در میانه زمین مسابقه حفظ کند و بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه سپاهان موقعیت گلزنی زیادی ایجاد نکردند  و پهلوان هم با خلاقیت فردی خود صاحب ۲ موقعیت شد.

پهلوان باید در خط حمله پرسپولیس بازی کند 

عربشاهی گفت: تیم پرسپولیس ۲ موقعیت گل از سوی پهلوان روی دروازه سپاهان داشت  که گلر سپاهان مانع گلزنی پهلوان شد. به نظرم پهلوان باید در خط جلو بازی کند، چون بازیکن ریز نقش، دریبل زن و خلاق است و او خیلی خوب می‌تواند نزدیک دروازه حریف شود و توپ‌ها را تبدیل به گل کند، اما مربی باید به این بازیکن اعتماد کند. امیری و نوراللهی بعضی از اوقات جا‌های خود را در زمین مسابقه عوض می‌کردند. در مجموع سئوالم این است که چرا مهاجم داریم، اما استفاده نمی‌شود؟  

کادر فنی پرسپولیس نباید از عبدی به راحتی عبور کند 

پیشکسوت پرسپولیس گفت: سعید حسین پور در خط میانی باید بازی کند و حتی او  به عنوان پلی میکر هم می‌تواند کارایی لازم داشته باشد و خودش را به خط حمله اضافه کند. به نظرم حسین پور نباید وینگر راست بازی می‌کرد، چون او در این پست نمی‌تواند کارایی داشته باشد. همچنین جای مهدی عبدی در ترکیب اصلی خالی بود و نباید از او عبور کنیم.

دست یحیی روی نیمکت پرسپولیس خالی نیست 

عربشاهی درباره اینکه پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه است، گفت: نه، دست یحیی روی نیمکت خالی نیست و او همه بازیکنان ذخیره را  به پرسپولیس آورده و آن‌ها را قبول کرده است. گل محمدی باید به بازیکنان ذخیره اعتماد کرده و به زمین مسابقه بفرست و اگر اطمینان به بازیکنانی همانند رمضانی و چند بازیکن جوان دیگر ندارد چرا آن‌ها را جذب کرده است؟ زمانی بازیکن می‌بیند که مربی به او اعتماد می‌کند به طور حتم  بازیکن به نحو احسن بازی می‌کند.

او بیان کرد: اگر تیم پرسپولیس نتواند در جلوی زمین مسابقه به حریفش فشار بیاورد به طور حتم آن تیم این کار را به خوبی انجام می‌دهد. ما نیاز به یک مهاجم شش دانگ داریم تا بتواند خلا گلزنی را جبران کند. ما همین داشته‌ها را داریم و باید از همین بازیکنان تا پایان نیم فصل به نحو احسن استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیاری
۱۰:۲۹ ۱۷ دی ۱۳۹۹
آقایان هر روز مصاحبه و اظهار می کنند ، اگر بهتر می دانید بیایید میان گود و کار را بدست بگیرید .
آخرین اخبار