افتتاح سرای فرهنگ و قرآن آیت الله هاشمی رفسنجانی در قم

مراسم افتتاح سرای فرهنگ و قرآن آیت الله هاشمی رفسنجانی سه شنبه شب با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی و حوزوی کشور در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،در این مراسم که با حضور حجت الاسلام المسلمین سید حسن خمینی، استاندار و شهردار قم، بیت آیت الله هاشمی رفسنجانی و جمعی از شخصیت‌های سیاسی برگزار شد، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و فرزند آن مرحوم به سخنرانی پرداخت.

هاشمی با اشاره به راه اندازی سرای فرهنگ و قرآن در بیت تاریخی آیت الله هاشمی رفسنجانی در قم، این مکان را همواره در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی و قرآنی و خدمت به انقلاب مؤثر دانست و گفت: امیدواریم از امروز این آثار و برکات در این بیت شریف ادامه داشته باشد.

او با اشاره به برخی ویژگی‌های اخلاقی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، یادآورشد: ایشان همواره راه میانه روی و اعتدال را پیش گرفته و به شدت با افراط و تفریط مخالف بودند تا مردم کشورمان با کمترین چالش و دغدغه، به اهداف بالنده انقلاب اسلامی دست یابند.

هاشمی در پایان تصریح کرد: متأسفانه همین مشی اعتدال و میانه روی آیت الله هاشمی موجب توهین برخی بدخواهان به ایشان شده بود که از خدا می‌خواهیم آن‌ها را به راه راست هدایت کند.

رئیس هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های انقلابی و مبارزاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران پهلوی، گفت: پس از تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه، ایشان راهبری نهضت را برعهده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری گیلانی در ادامه افزود: قدرت مدیریتی و تأثیرگذاری سیاسی آیت الله هاشمی برکسی پوشیده نبود و نظرات و اندیشه‌های ایشان در میان تمامی فعالان و مبارزان سیاسی و انقلابی مقبول بود.

او با بیان اینکه آیت الله هاشمی در هرکجا که بود، منشأ خیرات و برکات فراوانی بود، شجاعت و صراحت ایشان را با وجود تحمل شکنجه‌های فراوان کم نظیر دانست و گفت: ایشان در طول تمامی سال‌های انقلاب و پس از آن به خوبی جایگاه علمی و فکری خود را به اثبات رسانده بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار