دولت بعدی آمریکا چه تاثیری روی فضای مجازی می‌‌گذارد؟

با وجود مخالفت جو بایدن با دونالد ترامپ به نظر می رسد هر دو فرد تمایل بسیاری به محدود کردن شبکه های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود آن که دونالد ترامپ، نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری اخیر، در روزهای پایانی خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا به سر می‌برد، همچنان قصد دارد انتقام خود از فضای مجازی و به خصوص شبکه اجتماعی توئیتر را بگیرد.

توئیتر طی دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به بسیاری از پست‌های او برچسب اخطاریه زد و از همین جهت ترامپ مدت زیادی است که سعی دارد قانون تازه‌ای با عنوان بخش ۲۳۰ تصویب کند تا با این روش شبکه‌های اجتماعی را  محدود کند.

به طور خلاصه قانون بخش ۲۳۰ تمامی وب‌سایت‌ها، سرویس‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیسبوک و حتی بخش نظرات سایت‌های خبری را بررسی می‌کند. به دنبال این قانون شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها دیگر مسئولیت محتوای پست‌های بارگذاری شده را ندارند و خود کاربر تمامی مسئولیت قانونی پست را بر عهده دارد. با چنین قانونی دیگر توئیتر نمی‌تواند به پست‌های افراد مختلف برچسب‌های اخطاریه محدودکننده بزند و یا آن‌ها را به کلی از صفحات خود حذف کند.


بیشتر بخوانید


آینده قانون بخش ۲۳۰ در دوران دموکرات‌ها

آینده قانون بخش ۲۳۰ در دوران دموکرات‌ها

با وجود آن که دونالد ترامپ دیگر رئیس جمهور آمریکا نخواهد بود، تصویب قانون مذکور از اهداف مهم حزب جمهوری‌خواه به حساب می‌آید. در حال حاضر مشخص نیست دموکرات‌ها چه برنامه‌ای برای این قانون در نظر دارند. پیش از این جو بایدن به دنبال انتشار اطلاعات غلط در فیسبوک گفته بود باید به امنیت فضای مجازی توجه بیشتری شود و جلوی استخراج بی‌رویه داده‌های کاربران گرفته شود. وی همچنین اظهار داشت قانون بخش ۲۳۰ باید برای مقابله با شرکت‌هایی مانند فیسبوک اجرایی شود تا کنترل کامل فضای مجازی در دست شرکت‌های ابرقدرت فناوری نباشد.

گفتنی است؛ با وجود آن که بایدن از قانون مذکور یاد کرده و اجرای آن را ضروری دانسته است، احتمال دارد وی در پیاده‌سازی این قانون تغییراتی ایجاد کند تا بازدهی بهتری داشته باشد. دموکرات‌ها در رابطه با این قانون می‌گویند بخش ۲۳۰ به صورت کلی دست نخورده باقی خواهند ماند به جز موارد محدود و کوچکی که باید به طور دقیق‌تری پیاده شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار